Volvo a hotărât că e cazul să facă un facelift pe aproape întreaga gamă, aşadar avem primele imagini cu noile părţi frontale şi dotări ale modelelor S60, V60, XC60, V70, XC70 şi S80!
Gata cu joaca: farurile redevin rectangulare, iar liniile calandrului, minimaliste
Direcţia e clară: gata cu experimentele de design care întineriseră gama, bine aţi revenit faruri rectangulare şi lipsite de personalitate. De acum încolo, aproape întreaga gamă Volvo revine la o parte frontală cât mai clasică, lipsită de elementele mai ascuţite încercate timid de către designerii mărcii. Modificările cele mai importante sunt aduse lui S60, XC60 şi V60, care acum sunt aduse înapoi în zona „sigură”, fără faruri duble şi cu linii simple, minimaliste, ale spoilerului. Nu ştiu dacă asta o să-i bucure pe fanii mărcii, cert e că designul mai îndrăzneţ era un suflu de prospeţime pentru această marcă de calitate, iar renunţarea la el poate avea consecinţe mai degrabă negative.
Una dintre cele mai avansate maşini din lume sub raportul siguranţei. Acum cu un calandru clasic.
Pe XC60 duzele de apă sunt acum mascate de capotă, iar jantele disponibile au 18, 19 şi 20 de inci. Pe S60 şi V60 se poate opta pentru jante de 18 şi 19 inci. Şasiul are patru opţiuni, la alegerea şoferului: Touring, Dynamic, active Four-C şi suspensie sport, coborâtă.
Interiorul preia elemente introduse de V40 dar rămâne la cele mai ridicate standarde de calitate
Au fost aduse însă şi modificări motorizărilor: V60 Plug-in Hybrid emană acum doar 48 de grame CO2 pe kilometru, dintr-un motor turbodiesel de 2.4 litri şi 215 CP/440Nm, cuplat cu un motor electric de 70CP cu 200 Nm (!). Merită amintit şi motorul D2 de pe S60, care emană doar 106g CO2/km! Toate celelalte motoare au fost îmbunătăţite, ne spune Volvo, dar vom afla mai multe detalii în privinţa lor la Geneva.
Ce temă de bord alegeţi: Elegance, Green Eco sau acest Performance roşu ca focul?
Printre dotările modelelor împrospătate amintim şi padelele de pe volan pentru cutia automată, volanul încălzit, parbriz încălzit cu senzor de ploaie, Active High Beam Control – care gestionează automat faza lungă a maşinii pentru a nu-i orbi pe cei care vin din faţă, faruri direcţionale la viteze mici, pentru a lumina mai bine în viraje etc.
O altă noutate o reprezintă sistemul Sensus Connected Touch, care se bazează pe un ecran color tactil de 7 inci, care funcţionează inclusiv la temperaturi foarte scăzute, când şoferul poartă mănuşi, datorită unei tehnologii cu infraroşii. Sistemul MMI se poate conecta la internet prin intermediul unui smartphone, fiind pregătit pentru a reda orice element multimedia, inclusiv de a accesa Spotify dacă ţii morţiş să-i dictezi sistemului ce piesă muzicală să ruleze, dar este şi conectat la TripAdvisorInfo, o aplicaţie care îţi poate indica locurile demne de vizitat din jurul tău.
Spatele rămâne unul dintre cele mai reuşite din segment. Contraziceţi-ne!
În fine, ceasurile de bord au fost înlocuite acum de panoul electronic de bord preluat de la V40, care afişează informaţiile în funcţie de trei teme alese de şofer: Elegance, Green Eco şi Performance. Materialele de la interior au rămas, cel puţin după cum judecăm privind pozele, la fel de bune ca şi pe actualele modele.
A zis cineva „cafea cu lapte”? „Ciocolată cu frişcă”? „Lumini şi umbre”? #ohwait
Un facelift rapid şi total aşadar, care însă ne face să ne întrebăm: de ce atâta grabă să revină la formele rectangulare? Voi ce spuneţi, este un pas înainte, sau un pas înapoi din punctul de vedere al designului?