Volvo Cars vrea să revoluţioneze modul în care îşi promovează şi vinde maşinile
Oficialii de la Volvo Cars vor să poziţioneze marca suedeză în centrul unei revoluţii în marketingul auto, ceea ce ar putea însemna că, în doar câţiva ani, fanii Volvo nu vor mai interacţiona cu maşinile grupului la fel cum o fac cumpărătorii celorlalte mărci.
Motivul este simplu, conform acestora: “Domeniul auto este unul dintre clusterele de marketing cele mai conservatoare, mai puţin evolutive din întregul mediu de afaceri,” afrimă Alain Visser, Vicepreşedinte Senior al departamentului de Marketing, Vânzări şi Servicii Clienţi al Volvo Cars. “De zeci de ani, marketingul auto a urmat aceleaşi modele ca şi intreaga industrie de profil. În prezent, Volvo Cars Alege să o rupă cu tradiţia şi să implementeze o strategie adaptată propriilor sale necesităţi.”
Noua strategie – ‘Volvo Way to Market’ – vizează patru domenii: instrumente de marketing, leadership digital, concesiuni şi service.
Marketing: adio saloane auto?
În primul rând, Volvo Cars îşi va reduce treptat activitatea sa saloanele auto, până la a păstra un singur eveniment pe an în fiecare regiune a lumii: cel de la Geneva în Europa, cel de la Shanghai/Beijing în China şi cel de la Detroit în Statele Unite. Cu alte cuvinte, banii aruncaţi pe lansările scumpe de la saloanele auto (Paris, Frankfurt etc) vor fi redirecţionaţi spre evenimente proprii.
Brandul insistă asupra caracterului său suedez
Similar evenimentului de lansare de la Stockholm pentru noul Volvo XC90 din august 2014, compania va organiza un eveniment Volvo anual, unde marca, produsele noi şi inovaţiile să fie prezentate într-un cadru controlat 100% de Volvo, cu costuri mai mici şi impact media mai mare decât simpla prezenţă alături de zeci de concurenţi la saloanele auto.
În al doilea rând, accentul se va pune tot mai mult pe online, dar şi pe upgradarea puternică a concesiunilor Volvo, astfel încât clientul care ajunge să vorbească cu reprezentanţii mărcii să o facă într-un cadru în acord cu pretenţiile premium şi de high-tech ale mărcii. Apoi, se vor tăia la maximum sponsorizările, cu excepţia Volvo Ocean Race, cursa anuală inventată şi premiată de Volvo.
Volvo trece în digital
Marea majoritate a clienţilor din întreaga lume s-a orientat în prezent spre cumpărăturile online. Astfel, în loc să se deplaseze dintr-o concesiune în alta, cumpărătorii de maşini se deplasează astăzi de pe un site pe altul dealership to dealership. Din acest motiv, Volvo Cars va începe treptat să vândă online în toată lumea, dar fără a înlocui reţeaua de concesionari, ci completând activitatea acestora.
O primă etapă de succes în comerţul digital a fost făcut cu vânzarea exclusiv online a 1927 vehicule din Ediţia Specială Volvo XC90 în septembrie, iar acest succes impulsionează şi mai mult orientarea companiei către activităţile de comerţ digital.
Dealershipurile vor fi integrate mai bine cu website-urile companiei
De asemenea, clienţii Volvo vor avea la îndemână, atât online cât şi în concesiuni, un configurator extrem de avansat, care va permite alegerea unei maşini cu specificaţii complete pe care clientul poate să le ajusteze după gusturile şi bugetul personal. Odată făcută alegerea, clientul primeşte un film scurt care îi arată maşina personalizată în mişcare. Astfel se obţine o experienţă simplă, cool şi de înaltă calitate.
Schimbări la concesiunile Volvo
Noile concesiuni vor avea acelaşi mod de dispunere, acelaşi look şi vor lăsa aceeaşi impresie peste tot în lume. Atât exteriorul cât şi interiorul vor arăta şi vor da impresia de mediu scandinav şi veritabil Volvo.
Volvo Cars va introduce mici diferenţe care subliniază moştenirea suedeză, şi în general scandinavă, a companiei. Exemple includ oferirea de băuturi în pahare produse în Suedia clienţilor, elemente sonore şi olfactive care să ilustreze spiritul scandinav şi zone de aşteptare/lounge care să ofere cele mai cunoscute produse din bucătăria suedeză.
Evident, aşteptăm mai degrabă chifteluţele!! Sau hot-dogi la un leu…
Tot personalul concesionarilor va urma un program de formare pentru a se familiariza cu aceste noi procese şi standarde de servicii către clienţi. Angajaţii dealerilor mărcii bazaţi în Europa vor purta ţinute create de designerul de modă suedez Oscar Jacobsson.
Veşti bune şi pentru servisare
Pilonul final al Volvo Way to Market este Service-ul Personal Volvo, concretizat în introducerea unui Tehnician Personal de Service pentru fiecare client Volvo în parte. La livrarea noii maşini, clientul sau clienta va face cunoştinţă cu Tehnicianul Personal de Service care se va avea apoi grijă de client şi de maşină pe toată durata deţinerii acesteia.
Chiar am vrea să vedem chestia asta implementată şi în România. Ce-i vor auzi urechile…
Desigur, acest program necesită un program amplu de formare şi dezvoltare, deja în curs. Un anumit număr de ţări a adoptat deja conceptul de Tehnician Personal de Service sub formă de program pilot ducând la creşteri semnificative ale satisfacţiei clienţilor pe aceste pieţe. Până în 2018, toate concesiunile Volvo din lume vor oferi acest serviciu ca serviciu standard.
Rămâne de văzut cât de repede se vor implementa aceste schimbări şi în România, dar faptul că Volvo doreşte să schimbe modul în care îşi vinde şi promovează maşinile e un lucru bun în sine.
Ce anume aţi aştepta de la marca voastră de maşini, cu prioritate?
via: Volvo