Volvo are un nou logo de care nu face mare caz

Publicat: 30 09. 2021, 13:15
Actualizat: 30 09. 2021, 13:16

Volvo are un nou logo, chiar dacă suedezii nu au comunicat nimic despre acest lucru. Schimbarea imaginii vine într-un moment în care numeroase mărci auto și-au împrospătat imaginea de marcă.

Intră în Galeria FOTO

Logo-ul unui producător este cea mai importantă componentă a identității de marcă. Nu doar că aceasta sintetizează esența culturii corporatiste pentru respectiva companie, dar logo-ul este și primul lucru pe care-l văd clienții mărcii, prezenți și viitori. De aceea, schimbarea unui logo, chiar dacă pare nesemnificativă, este un pas important pentru un brand. Nu e de mirare că, adesea, curg râuri de cerneală pentru a explica de ce era necesară o schimbare și care este simbolistica noului logo.

Dacă unii producători auto au pornit adevărate campanii de promovare pentru noile embleme, Volvo și-a schimbat imaginea fără să spună un cuvânt. Deocamdată, noul logo nu apare pe nicio mașină, dar poate fi admirat pe canalele din social media ale mărcii suedeze.

Volvo are un nou logo: Care sunt caracteristicile acestuia

Noul logo diferă, aparent, foarte puțin de cel anterior. Ca și Volkswagen, care a adoptat un logo bidimensional, Volvo renunță la logo-ul glossy în favoarea unui plat, desenat cu negru. Cercul este trasat mai subțire, iar săgeata nu mai este conectată la acesta. Fondul albastru de sub denumirea mărcii a dispărut, de asemenea, iar acestea sunt scrise acum negru pe fond alb.

Chiar dacă noul logo nu a putut fi admirat încă pe grila unui model din gama Volvo, îl considerăm o reflexie a minimalismului promovat de marca suedeză. Nu avem un comunicat care să ne explice toate detaliile, dar cel mai probabil pe hayonul mașinilor va rămâne în continuare denumirea mărcii cu cele cinci litere binecunoscute.

În ultima vreme am văzut redesenări ale logo-urilor de la Renault, Peugeot, Opel, Kia și chiar Dacia. Printre cele mai polarizante, cel de la Kia a produs o adevărată confuzie printre clienți, care nu au reușit să lege noul logo de identitatea mărcii coreene.

În schimb, Dacia a ales să schimbe complet logo-ul, o mutare pe care nimeni nu a mai făcut-o până acum. Mișcarea a fost aspru criticată, iar Dacia a lansat noul Jogger cu sigla veche, cu toate că noul logo încă apare pe materialele de promovare Dacia.