Volkswagen va dezvolta o mașină electrică low-cost pentru a face față rivalilor chinezi

Publicat: 29 05. 2024, 12:31

Volkswagen va dezvolta vehicule electrice low-cost în încercarea de a concura cu rivalii chinezi, a declarat marți cel mai mare producător auto european.

Discuțiile vin după ce proiectul cu Renault s-a prăbușit la începutul acestei luni, informează reuters.com.

Obiectivul este de a produce vehicule electrice pentru piața europeană la un preț de aproximativ 20.000 de euro.

„Este vorba despre mobilitatea electrică entry-level din Europa pentru Europa”, a declarat directorul executiv al Volkswagen, Oliver Blume, într-un comunicat. „În acest fel, combinăm un angajament clar față de Europa ca locație industrială, o politică industrială europeană și, în cele din urmă, acționăm în interesul clienților europeni”.

Proiectul, denumit ID.1, vine în contextul în care rivalii chinezi, dintre care unii au un avantaj de cost de 30% față de colegii occidentali, fac eforturi în Europa pentru a acapara cote de piață consistente și a rivaliza cu producătorii auto consacrați pe teritoriul lor.

Volkswagen a declarat că proiectul va fi localizat în Europa, iar reducerea rutelor de transport ale componentelor, reducând astfel emisiile.

Săptămâna trecută, Volkswagen a declarat că industria europeană are la dispoziție între doi și trei ani pentru a se pregăti pentru amenințarea concurențială, avertizând că, în caz contrar, supraviețuirea sectorului este în pericol.

Ca parte a acestor eforturi, Volkswagen implementează în prezent măsuri de economisire și reducere a costurilor în valoare de 10 miliarde de euro până în 2026.

Șeful mărcii Volkswagen, Thomas Schaefer, a declarat că, în pofida prețului scăzut, modelul entry-level planificat va stabili standarde în ceea ce privește tehnologia, designul și calitatea, adăugând că acest lucru a devenit mai dificil din cauza costurilor mai mari pentru energie, materii prime și forță de muncă.

„Un lucru este clar: electromobilitatea din Europa pentru Europa poate avea succes doar cu sprijin politic și condiții-cadru competitive”, a declarat Schaefer.