Divizia Volkswagen din Marea Britanie a scos din configurator modelul up! GTI și nu există preconizări pentru reîntoarcerea acestuia.
Cererea pentru cel mai mic GTI al gamei a depășit așteptările companiei. Din această cauză, Volkswagen a decis să întrerupă complet comenzile pentru modelele cu trei și cinci uși.
Prețul modelului up! pornește de la 17.950 de lire (sau 20.300 de euro) pentru varianta în trei uși. Britanicii care preferă o astfel de mașină pot comanda una doar din rândul celor existente pe stoc, scrie Autocar.co.uk. Variantele standard non-GTI mai sunt disponibile pentru comenzi din fabrică.
Un reprezentant al Volkswagen a afirmat că „prioritatea noastră este să gestionăm așteptările clienților și stocul nostru de comenzi în privința acestui model. Volkswagen își evaluează continuu la nivel de companie gama de produse și nu sunt programate anunțuri pentru modelul Volkswagen up!”
Producătorul nu a stabilit încă un interval de timp specific pentru reîntoarcerea la vânzare a modelului GTI de 115 CP. Cu toate acestea, deoarece mașina este o alegere populară în rândul clienților Volkswagen, compania a transmis că „așteaptă cu nerăbdare ca seria să continue și în 2023.”
Lansat inițial în februarie 2018, Volkswagen up! GTI a fost retras de la vânzare pentru prima dată la jumătatea anului 2019, când a primit modificări minore care i-au permis să respecte noile reglementări privind emisiile de carbon. Printre acestea, se numără și adăugarea unui nou software dedicat motorului.
Produsă în prezent la uzina Volkswagen din Bratislava, rivalul Suzuki Swift Sport nu este singura mașină a Grupului Volkswagen scoasă din vânzare în ultimul timp. Skoda a retras temporar modelul Octavia hibrid plug-in luna trecută, tot din cauza comenzilor.
Fratele mai mare al lui up!, Volkswagen Polo, se confruntă cu o amenințare similară. De această dată, inițiativa ar putea fi una definitivă. Acest lucru a fost sugerat de șeful companiei, Thomas Schäfer, care a declarat recent că normele Euro 7 privind emisiile ar putea adăuga 4400 de lire (sau 5000 de euro) la costul de producție al unei mașini. Acest lucru ar face ca marjele de profit pentru mașinile mici să fie din ce în ce mai scăzute, acestea devenind nerentabile pentru producător.