Volkswagen Touareg R-Style 2022: după 20 ani
Parcă ieri deschideam una din primele mele reviste auto și descopeream două modele Volkswagen din segmente străine pentru producătorul german.
Unul era Phaeton și dorea să fie o limuzină de lux care să nu coste o mână și un picior. Al doilea era Touareg, un SUV mare cu pretenții serioase de off-roader. Probabil că nu este niciun secret pentru nimeni că SUV-ul a reușit să treacă testul timpului, în ciuda faptului că prețul său nu era cu mult mai redus decât al limuzinei. Și cu toate că Touaregul a trecut de la off-roader de lux la SUV de lux, pierzând pe drum blocantul și reductorul, popularitatea sa pare că a crescut, nicidecum că s-ar fi ofilit.
Touareg – de la off-roader de lux la SUV de lux
Norocul a făcut ca eu să pot merge cu toate generațiile de Touareg, iar acesta reușește să mă impresioneze de fiecare dată. Cu atât mai mult acum, când am putut testa o versiune abia scoasă pe porțile fabricii din Bratislava, cu motorizare pe benzină de 3.000 cc, dotată excepțional, cu pachet R Style și ornamente de culoare neagră. Probabil că cireașa de pe tort a fost suspensia pneumatică, una care reușește să facă bestia de 2.1 tone atât lipită de șosea, cât și confortabilă, dar mai ales încă destul de capabilă atunci când terenul devine brusc neasfaltat.
93.000 de Euro ar fi prețul unei asemenea configurații
Mult pentru unii, suficient pentru alții, dar nu trebuie să uităm că pe sub piele mașina are o platformă foarte avansată cu motor longitudinal și transmisie automată cu opt rapoarte, o transmisie ZF folosită de mulți producători cu pretenții, de la Volkswagen la Rolls-Royce sau chiar Bentley, iar Bentayga este o rudă mai apropiată de Touareg decât ai crede.
Față de exemplarele produse acum 12 luni, să zicem, Touareg a primit noul volan cu butoane tactile și feedback haptic, o soluție modernă VW, însă nu una lipsită de vicii. Ce-i drept, la SUV-ul de astăzi am întâmpinat mult mai puține, spre deloc, atingeri involuntare a comenzilor de pe volan. Între volan și scaunul șoferului am stat eu, evident, însă poziția nu a fost deloc deranjantă. ErgoComfort poartă denumirea fotoliile din piele neagră R Syle, electrice, cu memorie, încălzite și cu masaj, iar spațiul pentru șofer este arhisuficient, poate doar Ghiță Mureșan să se plângă de o eventuală claustrofobie, căci persoanele de dimensiuni obișnuite sigur nu vor avea motiv de critică.
După 20 ani Touaregul încă este o mașină capabilă
Cine are Touareg modern cu sistemul de infotainment de 9 inch știe că butoanele sistemului de climatizare sunt unele fizice. Însă cei care se bucură de tableta de 15 inch, integrată surprinzător de bine în bord, vor trebui să își ia privirea de la drum pentru a accesa temperatura, ventilația sau scaunele încălzite. După puțină obișnuință nu vor mai exista probleme, însă cine trece de la Touareg 2 la Touareg 3 se va întreba care a fost problema cu vechea configurație.
Portbagajul l-ai putea cataloga suficient și ar fi o jignire, deoarece spațiul pe care ți-l oferă rivalizează chiar și cu modelele și mai mari, iar ca bonus ai sistem de deschidere electrică, dar și posibilitatea de a lăsa suspensia pneumatică pentru a avea un acces facil dacă vrei să încarci bagaje voluminoase sau grele. Până și mocheta din portbagaj se bucură de o atenție premium. Iar dacă îți este frică de faptul că pierzi la capitolul spațiu pe banchetă pentru a te bucura de un portbagaj imens, poți dormi liniștit, trei adulți nu se vor ciondăni în spate, ba chiar vor sta liniștiți, având de unde să își încarce diversele device-uri care ne domină viețile în anno domini 2022.
Iar în teren accidentat? Păi există riscul ca prima generație de Touareg să îi arate noului model cine este șeful, însă în zonele unde ne-am plimbat noi, garda la sol înaltă, suspensia și modul off-road ne-au fost ajutoare bine-venite. Puteți conta pe a treia generație a SUV-ului german la fel de mult cum puteți pe a doua, iar majoritatea proprietarilor oricum nu vor urca munți cu mașinile din dotare.
Prin urmare, după 20 ani Touaregul încă este o mașină capabilă. Benzină, diesel sau hibrid, textil sau piele, suspensie normală sau pneumatică, Volkswagen încă îți oferă una dintre cele mai versatile modele din clasă. Și recomand și farurile Matrix LED, demențiale.
VIDEO