Volkswagen Tiguan (2015): imagini şi informaţii oficiale
Volkswagen deschide Salonul Auto de la Frankfurt 2015 cu noul Tiguan, care ne demonstează că un design convenţional (a se citi „plictisitor”, după caz), poate fi foarte-foarte frumos. Însă percepţia frumuseţii este subiectivă, aşa că o lăsăm la latitudinea voastră – intraţi în galeria foto de mai sus şi vă minunaţi. Să continuăm cu celelate aspecte…
Noul design îmbracă dimensiuni crescute – noul Volkswagen Tiguan este cu 60 de milimetri mai lung, cu 30 de milimetri mai lat şi cu 33 de milimetri mai jos. Totodată este şi cu 50 de kilograme mai uşor. Şi ampatamentul a crescut cu 77 de milimetri (ajungând la 2,681 de metri), ceea ce înseamnă şi mai mult spaţiu în habitaclu. Pe lângă milimetrii câştigaţi pentru genunchi, volumul portbagajului a crescut cu 145 de litri, ajungând la 615 litri (sau 1.665 de litri, cu bancheta spate rabatată). Aşa, habitaclul acum…
Aşa cum era de aşteptat (trebuia să te aştepţi la asta), Tiguan preia elemente de interior de la fratele său hatchback Golf. Dacă dispui de bani de echipări, ecranul cu diagonală de cinci inci, monocrom, care vine cu entry-levelul Trendline se transformă într-unul color sau într-unul color un pic mai mare (de 8 inci), în funcţie de echiparea aleasă – Comfortline sau Highline. Odată cu ecranul de 8 inci, Tiguan poate avea navigaţie, Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink şi multe alte servicii pe care omul modern şi le doreşte în maşina sa.
La capitolul siguranţă, Tiguan vine încărcat cu tehnologiile deja cunoscute în grupul Volkswagen: Front Assist cu City Emergency Braking, Pedestrian Monitoring, Automatic Post-Collision Braking System şi Lane Assist – şi toate cele menţionate aici sunt standard. Frumos.
În versiunea de top R-Line, noul Volkswagen Tiguan primeşte la interior tapiţerie din piele Vienna (opţional), cusături Crystal Grey, inserţii de aluminiu, pedalier din oţel, volan îmbrăcat în piele şi logouri R-Line, ca să nu uiţi pe ce ai dat banii. Tiguan R-Line vine şi cu jante mai mari (19 sau, opţional, 20 de inci), un kit exterior estetic mai sportiv, cu detalii colorate ici-colo.
Sub capota lui Tiguan (care stă pe platforma MQB, în cazul în care nu erai sigur) şi-au făcut loc opt motorizări, toate Euro 6 şi toate cizelate în aşa fel încât să scoată tot ce e mai puternic şi mai eco din ele. Gama cuprinde patru TSI-uri, cu 125, 150, 180 şi 220 de cai-putere, şi patru TDI-uri, cu 115, 150, 190 şi 240 de cai-putere. În afară de entry-levelurile TSI 125 şi TDI 115, Tiguan dispune de sistemul de tracţiune integrală 4MOTION, care lucrează cu diferenţialul Haldex V. În funcţie de motorizarea aleasă, Tiguan poate fi pus să tracteze până la 2,5 tone.
Acum să trecem la minunea albastră din galeria foto de mai sus, botezată GTE. Pentru că, da, este plug-in hybrid. Tiguan GTE conţine (deocamdată) şi termenul „Concept” în denumire, aşa că nu-l poţi cumpăra. Încă.
Ansamblul propulsor al lui Tiguan GTE vine cu 156 de cai-putere (de la un TSI de 1,4 litri) şi alte câteva zeci de cai-putere de la un motor electric, pentru un total de 218 CP. Toată această putere merge la roţi prin intermediul unei transmisii cu dublu ambreiaj şi şase rapoarte.
În regim full-electric, Tiguan GTE poate parcurge 50 de kilometri şi se poate încărca de la soare, pentru că are panouri solare montate pe plafon – cum de nu s-a gândit nimeni la asta până acum. Oficialii Volkswagen spun că panoul solar îţi poate da energie cât pentru 1.000 de kilometri parcurşi în mod electric anual. Asta, desigur, dacă mai ai parte şi de soare în viaţa ta.
În regim hibrid, consumul lui Tiguan GTE este cotat la 1,9 litri la suta de kilometri, cu emisii de doar 42 g CO2/km. În regim full-forţă, GTE atinge suta de kilometri pe oră în 8,1 secunde şi sprintează până la maxim 200 km/h. În regim electric, viteza maximă este limitată la 130 km/h.
Despre GTE nu ştim dacă va intra în producţie de serie. Noi sperăm ca măcar ideea cu panourile alea solare de pe plafon să ajungă realitate. Mai multe imagini, în galeria foto!