Pentru prima dată, Volkswagen prezintă succesorul lui Phaeton. D2 nu a intrat niciodată în producția de serie

Publicat: 07 07. 2022, 11:56
Actualizat: 07 07. 2022, 12:54

Phaeton a fost o mașină pentru cunoscătorii și entuziaștii mărcii Volkswagen. Modelul a lansat Phaeton pe piață în urmă cu 20 de ani. Din 2002 încoace, berlina de lux a fascinat prin confortul excelent, caracteristicile de înaltă tehnologie și calitatea impresionantă a fabricației.

Volkswagen a făcut primii pași în segmentul mașinilor de lux cu Phaeton și a demonstrat imediat că se simte ca acasă pe această piață premium. Phaeton a deschis calea pentru alte produse premium, cum ar fi Touareg și Arteon.

Dispariția sa a venit în 2016, când consiliul de administrație al mărcii a decis să renunțe la berlină în favoarea unei realinieri sistematice cu accent pe mobilitatea electrică – deși succesorul cu numele de proiect ”Phaeton D2” aștepta deja în culise.

”Mașina are încă un aspect foarte atractiv…”

Jozef Kabaň, șeful Volkswagen Design, privește astăzi cu mândrie la Volkswagen Phaeton D2, care nu a intrat niciodată în producția de serie: ”Mașina are încă un aspect foarte atractiv și proporții frumoase și impresionează prin calitatea și valoarea sa ridicată”.

Chiar dacă modelul succesor planificat nu a fost realizat ca urmare a deciziei de a acorda o mai mare atenție electrificării, primul Phaeton a demonstrat de ce era capabilă compania Volkswagen în urmă cu 20 de ani.

Gama de motoare completa caracterul exclusivist al lui Phaeton

Primii clienți a lui Phaeton au avut posibilitatea de a alege între două motoare pe benzină cu aspirație naturală și un TDI. Motorul de bază era cel 3.2 litri V6 cu o putere de 177 kW (241 CP). Cel de-al doilea motor pe benzină, W12, a fost construit sub forma unui ”W” folosind două motoare V6. Acest motor a dezvoltat 309 kW (420 CP) de la o capacitate de șase litri.

Phaeton, cea mai puternică berlină diesel din lume

Cel mai neobișnuit motor a fost V10 TDI. Cu o capacitate de cinci litri, două turbocompresoare cu geometrie variabilă a turbinei, o putere de 230 kW (313 CP) și un cuplu de 750 Nm, acest motor a făcut din Phaeton cea mai puternică berlină diesel din lume la acea vreme.

La fel ca în cazul modelului W12, puterea era transmisă către toate cele patru roți prin intermediul unei cutii de viteze automate și al sistemului de tracțiune integrală 4MOTION; modelul cu 3.2 litri V6 venea standard cu tracțiune față.

Gama de motoare a fost îmbunătățită în mod repetat pe parcursul celor 15 ani de producție. În 2003, a fost introdus un motor V8 de 4,2 litri pentru berlina de lux. Acesta a fost urmat, un an mai târziu, de motorul 3.0 V6 TDI. Acesta a devenit rapid cea mai populară variantă de motor, având o putere de 180 kW (245 CP).