Volkswagen, sub atacul Tesla, ia în calcul concedierea a 30000 de muncitori pentru a crește competitivitatea fabricilor sale din Germania. Șeful Volkswagen ar fi avansat această cifră într-o prezentare internă.
Elon Musk a fost recent în Germania pentru a anunța iminența începerii producției la fabrica Tesla din Berlin. Aici urmează să se producă, de luna viitoare, SUV-ul compact Model Y, pe care Musk îl vede ca principalul model Tesla în perioada următoare. Construcția fabricii Tesla de lângă Berlin nu a trecut neobservată de producătorii auto germani, care încep să simtă presiunea pusă de noul rival american.
Volkswagen ia în considerarea reducerea a până la 30.000 de locuri de muncă pentru scăderea costurilor și îmbunătățirea competitivității, pe fondul concurenței din partea Tesla, a anunțat miercuri publicația germană Handelsblatt, citând o prezentare făcută în septembrie de directorul general Herbert Diess Consiliului de Supervizare.
Tesla va produce la Giga Berlin în jur de 500.000 de mașini electrice anual, cu 12.000 de angajați. În prezent, Volkswagen produce la Wolfsburg 700.000 de mașini anual, dar folosind 25.000 de muncitori.
Avansul Tesla este recunoscut de oficialii Volkswagen, care vorbesc de un nou standard al productivității la uzina Tesla din Grünheide. Discrepanța este și mai mare la numărul de ore de muncă necesare pentru asamblarea unei mașini. Tesla produce un Model 3 în 10 ore, în timp ce Volkswagen are nevoie de 30 de ore pentru un automobil ID.3.
„Nu există niciun dubiu că trebuie să rezolvăm problema competitivității fabricii noastre din Wolfsburg, pe fondul noilor intrați pe piață. Dezbaterea este acum în desfășurare și sunt deja multe idei bune. Nu există scenarii concrete”, a explicat purtătorul de cuvânt al VW, Michael Manske, citat de Automotive News Europe.
Un purtător de cuvânt al Consiliului angajaților Volkswagen a spus că, deși nu comentează speculațiile, cum ar fi dacă Diess a făcut declarațiile, „o reducere de 30.000 de locuri de muncă este absurdă și nefondată”.
Mașinile electrice folosesc mult mai puține componente decât cele cu motoare termice. Prin urmare, au nevoie de mai puțini muncitori pentru a fi produse. În afară de caroserie și tren de rulare, nu există similitudini, deci numeroase posturi și chiar fabrici întregi vor dispărea prin trecerea la producția de mașini electrice. Potrivit unor estimări, industria auto din Germania va trebui să concedieze 100.000 de muncitori în următorii patru ani doar ca rezultat al electrificării.