Volkswagen şi STMicroelectronics vor colabora pentru dezvoltarea unui nou semiconductor
Producătorul de automobile german Volkswagen şi compania STMicroelectronics vor dezvolta împreună un nou semiconductor. Această colaborare vine în contextul crizei globale de cipuri care a afectat serios lanţul de aprovizionare în industria auto.
Cel mai mare constructor auto din Europa se străduieşte să obţină un control majoritar asupra ofertei de cipuri. Acestea se găsesc în număr tot mai mare în vehiculele de ultimă generaţie şi în cele full-electrice.
Este pentru prima dată când marca din Wolfsburg colaborează cu furnizori de semiconductori de rangul 2 şi 3. Aceasta reprezintă o mişcare pe care șefii VW au sugerat-o încă din perioada în care deficitul de cipuri a lovit în plin industria auto, la sfârşitul anului 2019.
Unde va fi produs noul semiconductor?
În urmă cu circa trei luni, divizia de software Volkswagen Cariad anunţase că va folosi şi cipuri de sistem de la Qualcomm. Acestea urmează să fie implementate în sistemele de conducere autonomă până la standardul de nivel 4. Potrivit unui oficial Cariad, noul acord nu va afecta acest parteneriat.
Nici una dintre părţi nu a dezvăluit implicaţiile financiare ale acordului. Se știe însă că STMicroelectronics va deveni unul dintre principalii parteneri tehnologici ai Volkswagen. Cariad şi STMicroelectronics vor proiecta noul semiconductor, care va face parte din familia de semiconductori de microcontrolere Stellar, au anunțat companiile într-un comunicat, citat de publicația Automotive News. Noul semiconductor va fi produs de Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC).
„Prin cooperarea directă planificată cu ST şi TSMC modelăm în mod activ întregul nostru lanţ de aprovizionare cu semiconductori. Asigurăm producţia exactă a cipurilor de care avem nevoie pentru maşinile noastre şi asigurăm furnizarea de microcipuri pentru anii următori”, a declarat Murat Aksel, şef de achiziţii Volkswagen.
Criza acută de semiconductori la nivel global i-a lăsat pe producătorii de automobile în imposibilitatea de a deservi numărul record de comenzi. Majoritatea constructorilor înregistrează întârzieri și de un an în livrările de automobile.