Volkswagen se confruntă cu o criză pe măsură ce riscul închiderii unor fabrici din Germania plutește peste grupul german. Compania nu a ajuns la un acord cu sindicatele, iar angajații amenință cu greve.
Producătorul german a refuzat doleanțelor sindicatelor după ce prima rundă de discuții aspru contestate s-a încheiat fără un acord, relatează Reuters. Lucrătorii celui mai mare producător de automobile din Europa amenință cu greve împotriva disponibilizărilor și posibilelor închideri de fabrici din Germania, situație fără precedent în întreaga istorie a constructorului.
Tensiunile din cadrul companiei continuă să crească întrucât posibilitatea închiderilor de fabrici, care ar fi o premieră pentru compania din Germania, a pus-o pe un curs de coliziune cu puternicul sindicat IG Metall.
De asemenea, IG Metall trebuie să negocieze noi contracte de muncă pentru cei 130.000 de lucrători ai mărcii Volkswagen din Germania, după ce grupul a încheiat luna aceasta acordurile care asigurau angajarea în șase dintre fabricile sale din vestul Germaniei de la mijlocul anilor 1990.
Reprezentanții muncitorilor au promis că vor lupta împotriva reducerii locurilor de muncă, dând vina pe conducere și sprijinul neclintit al guvernului pentru problemele Volkswagen. Șeful de personal al mărcii a spus că divizia trebuie să reducă costurile pentru a rămâne competitivă.
„Aceasta va avea nevoie de sprijin din partea angajaților”, a declarat Arne Meiswinkel după discuțiile ce au avut loc în Hanovra. Sindicatul IG Metall a amenințat cu proteste ce ar putea începe din luna decembrie a acestui an și cere o creștere a salariilor de 7%.
„Închiderile de șantier și disponibilizările în masă rămân în picioare”, a declarat Thorsten Groeger, negociatorul șef al IG Metall cu Volkswagen. Nu a fost stabilită o dată pentru următoarea rundă de negocieri între cele două părți.
Șeful comitetului de întreprindere, Daniela Cavallo, a spus că angajații nu renunță la niciuna dintre cererile prezentate. Ea s-a legat și de istoria de 87 de ani a Volkswagen, făcând referire la exproprierea fondurilor sindicale din timpul regimului nazist.
„Cu o dobândă medie, acest capital, pe care naziștii îl jefuiseră mișcării muncitorești la acea vreme, ar fi generat miliarde de euro de-a lungul deceniilor. Acești bani, banii noștri, sunt astăzi în Grupul Volkswagen”, a declarat ea.
Volkswagen susține că majorarea costurilor pentru energie și forță de muncă din Germania dezavantajează compania în fața egalilor europeni, precum și a rivalilor chinezi, care încep să pătrundă to mai mult în Europa.