Visul celor de la Volkswagen de a fi cel mai important
constructor din lume (incluzând aici toate mărcile bineînţeles) a
devenit mult mai repede realitate. Conform ultimelor statistici de
producţie, în primele trei trimestre ale lui 2009, VAG a
produs 4.4 milioane de unităţi, iar Toyota, liderul de
anul trecut, a asamblat 4 milioane de unităţi. Ceea ce înseamnă că
la vârf s-a produs răstrunarea de situaţie mult mai repede,
germanii având ca obiectiv ajungerea în top de abia din 2018!
Acest lucru a fost posibil în primul rând datorită „Programelor
Rabla” lansate în multe ţări din Europa. De asemenea, la
baza expansiunii VW stau şi noile modele introduse VW Polo şi VW
Golf, care au reprezentat succese de vânzări aproape
instantanee.
Interesant este că nu cu foarte mult timp în urmă Toyota
detronase longevivul lider General Motors, care acum a
căzut pe locul patru producând doar 3.6 milioane de vehicule.
Constructorul din Detroit a fost devansat la mustaţă chiar de către
rivalul istoric Ford, care a reuşit să producă 3.7 milioane de
automobile. Rămâne de văzut cum vor evolua ierarhiile, o dată cu
sistarea multor programe de înnoire a parcurilor auto naţionale şi
cu revenirea unor pieţe în care Toyota contează mai mult.