Grupul Volkswagen a înregistrat o creștere spectaculoasă a vânzărilor, anul trecut, ceea ce a făcut ca VW să se claseze pe locul 2 la nivel mondial în top-ul producătorilor auto în 2023.
Grupul Volkswagen a înregistrat o creștere importantă a vânzărilor, anul trecut. Dar nu suficient pentru a detrona Toyota din poziția de lider global. Compania asiatică rămâne, astfel, pentru încă un an, cel mai mare producător auto la nivel mondial.
Toyota a depășit volumul VW Group încă de la finalul lunii noiembrie, când au raportat 9,36 milioane de vehicule vândute în toată lumea. Estimările companiei și ale analiștilor arătau, însă, vânzări de peste 10 milioane de vehicule la finalul lunii decembrie.
Cu toate acestea, VW a fost destul de aproape să devanseze Toyota în 2023.
Volkswagen a reușit o creștere de 12 procente a vânzărilor totale, pe toate mărcile sale, în 2023.
Conform datelor publicate recent, conform Profit.ro, a ajuns la un volum de 9,24 milioane de vehicule comercializate în toată lumea. Asta reprezintă cu aproape un milion de vehicule în plus față de anul 2022.
Cele mai importante regiuni ale grupului au adus creșteri pe linie, chiar dacă în China avansul a fost de sub două procente.
„Suntem mulțumiți de succesul pe piață al mărcilor și modelelor noastre puternice. Este pozitiv faptul că toate mărcile importante și toate regiunile sunt în creștere. Suntem hotărâți să promovăm transformarea. În 2023, am livrat clienților cu 35% mai multe vehicule integral electrice. De asemenea, suntem bine poziționați în acest an cu numeroase produse noi atractive, în ciuda provocărilor continue”, spune Oliver Blume, CEO al Grupului Volkswagen.
Europa redevine cea mai mare piață globală a grupului Volkswagen, cu 3,77 milioane de vehicule vândute, având o creștere de 19 procente. Astfel, a fost devansată piața din China, unde grupul a vândut 3,23 milioane de vehicule, o creștere de numai 1,6%.
În America de Nord, compania germană s-a apropiat de pragul de un milion de vehicule vândute (993.100 unități), având o creștere de 18%.
Iar în America de Sud volumul a crescut cu aproape 10 procente, la 518.200, puțin peste nivelul înregistrat de Europa Centrală și de Est (503.5000).
Vânzările de vehicule electrice ale grupului VW au atins un nivel de 771.100 unități, având o creștere de 34,7%, cu o pondere destul de mică, 8,3%, în totalul vânzărilor grupului.
Europa a atras cea mai mare parte a acestor vehicule, cu un total de 472.400 unități. Ceea ce reprezintă cu 43,2% mai multe decât în urmă cu un an și o pondere de 12,5% din vânzări. Asta a permis grupului VW să-și păstreze poziția de lider pe segmentul electric în Europa, devansând Stellantis.
În SUA, VW a vândut numai 71.000 de vehicule complet electrice, însă cota din vânzări a crescut la 10%.
În China, ponderea mașinilor electrice ale mărcilor grupului VW a fost mult mai mică, de numai 5,9%, dar volumul a fost peste cel din SUA, respectiv 191.800 unități livrate, din care 75.700 exemplare VW ID.3 și 61.700 exemplare ID.4.
La nivel global, cele mai vândute mașini electrice ale VW Group, au fost:
Situația mărcilor a fost în 2023 una, în general, bună, cu creșteri pe linie pentru toate brandurile.
Singura excepție a fost grupul de mașini sport Lamborghini/Bentley. În cazul acestora, volum vândut a fost mai mic cu circa 300 de unități, respectic 23.700 unități (-3%).
Grupul de mărci Core, adică VW, Skoda, SEAT și VW Comerciale, a crescut cu 11%, la peste 6,6 milioane de vehicule, iar Porsche a înregistrat o majorare de 3,3 procente, cu un nivel record al vânzărilor, de 320.200 automobile livrate.
În zona de camioane, singura scădere a fost a celor de la VW Truck & Bus, cu -31,3%, adică 37.100 vehicule. Cu 17.000 de vehicule mai puțin față de anul 2022.