Volkswagen Phaeton a fost una dintre cele mai luxoase mașini ale anilor 2000. Acum, aceste limuzine de lux s-au devalorizat foarte tare și se vând la prețuri care reprezintă o fracțiune din prețul cu care se vindeau odinioară.
La începutul anilor 2000, Volkswagen dorea să arate că și ei pot face mașini care să concureze cu numele mari din industrie. Grupul VAG era, de asemenea, și noul proprietar al lui Bentley, un aspect important.
Din această ambiție s-a născut Volkswagen Phaeton. Această limuzină a reprezentat nava amiral a producătorului de la Wolfsburg. Poate vă întrebați de ce am pomenit de Bentley? Am pomenit de ei pentru că Phaeton se înrudește cu faimosul Bentley Continental. În ciuda numelui, mașina avea dotări și motoare demne de o limuzină de lux. De la banalul 3.0 TDI, la adevărați monștri mecanici precum 5.0 TDI V10 sau 6.0 W12.
În ciuda luxului de care dădea dovadă și a faptului că venea de la un brand consacrat, tot brandul i-a făcut mai mult rău. Phaeton nu s-a vândut tocmai din cauza faptului că oamenii nu asemănau Volkswagen cu o mașină de lux, preferând să dea acei mulți pe alte mașini, Audi A8 spre exemplu.
Într-adevăr, aceste mașini au ajuns să fie vândute cu niște sume infime comparativ cu prețul original. Exemplarul pe care noi l-am găsit pe Mobile.de este unul fabricat în anul 2006 și se vinde cu 1500 de euro. Trăim vremuri în care poți cumpăra un iPhone cu astfel de sume.
Phaeton nu are un exterior extravagant, unii oameni reușind să-l confunde chiar cu un Passat. În schimb, interiorul era piesa de rezistență. Cel pe care noi l-am găsit are un interior din piele neagră și ornamente din lemn. Chiar dacă mașina a parcurs 364.355 de kilometri, acesta pare a fi în stare bună, prezentând doar urme de uzură specifice vârstei. Printre dotările interioare putem enumera clima pe patru zone, scaunele încălzite, suportul lombar ajustabil electric sau perdeluțele electrice pentru geamuri.
Sub capotă se află un motor de 3,0 litri, pe motorină, care produce 224 de cai putere. Acesta este legat la o cutie automată cu șase rapoarte, iar puterea ajunge la toate cele patru roți prin intermediul unei tracțiuni integrale.
Ok, descoperit că mașina încă are niște calități care lipsesc chiar și din unele mașini moderne. Ea se vinde la un preț mic cu un motiv. Pe lângă defectele estetice, cum ar fi bara față avariată, mașina are servodirecția stricată. Cu toate acestea, vânzătorul susține că motorul și cutie de viteze funcționează corect. Așa cum spuneam, mașina se vinde pentru suma de 1500 de euro.