Germanii de la Volkswagen și-au făcut cunoscută intenția de a îmbunătăți platforma MEB dedicată vehiculelor electrice. Cea mai importantă dintre acestea o reprezintă creșterea autonomiei la 700 de kilometri, iar de asta vor beneficia modelele viitoare. În același timp, producătorul din Wolfsburg și-a propus să extindă gama de modele existente.
Dezvoltată în 2015, arhitectura modulară MEB este folosită de majoritatea modelelor electrice din cadrul Grupului Volkswagen. Este vorba despre noile ID.3, ID.4, ID.5 și ID.Buzz, Skoda Enyaq, Cupra Born, Audi Q4 e-tron și Audi Q5 e-tron.
Ținând cont că au trecut deja șapte ani de atunci, compania germană intenționează să introducă o serie de îmbunătățiri. Cea mai importantă dintre acestea va permite creșterea autonomiei până la 700 de kilometri în ciclu WLTP.
În același timp, Volkswagen a anunțat că va spori capacitatea de încărcare a vehiculelor electrice bazate pe MEB la peste 200 kW. În prezent, viteza de încărcare este de 125 kW la o stație de încărcare rapidă. Cu alte cuvinte, VW intenționează să dubleze aproape această valoare.
Pe ordinea de zi a germanilor figurează și o îmbunătățire a performanțelor mașinilor lor cu emisii zero. Astfel, Volkswagen dorește să reducă timpul necesar pentru sprintul 0-100 km/h pentru cele mai rapide mașini cu tracțiune integrală la mai puțin de 5,5 secunde. În momentul de față, cel mai rapid model este ID.5 GTX, care, la cei 300 CP ai săi, are nevoie de 6,2 secunde pentru a atinge „suta”. De aceea, este de așteptat ca bagajul de putere să crească până în jurul valorii de 350 CP.
În altă ordine de idei, Grupul Volkswagen a anunțat recent și care vor fi următoarele modele din gama ID. În 2025, își vor face apariția versiunile de producție ale modelelor ID.Life și Aero B. În plus, actualele modele ar putea primi actualizări printr-un upgrade major sau facelift-ul de la jumătatea ciclului de viață.