Volkswagen începe producția ID.4 la Emden, în a doua fabrică. Sute de mașini vor fi produse pe zi
Volkswagen începe producția ID.4 la Emden, al doilea loc de producție pentru modelul electric din Germania și al patrulea la nivel global, căruia i se va alătura în toamnă și al cincilea (SUA).
Pe 20 mai, Volkswagen a început oficial producția de serie a modelului ID.4 la Emden din Saxonia Inferioară, care este al doilea loc de producție pentru modelul din Germania, după Zwickau.
INTRĂ ÎN GALERIA FOTO
Odată ce fabrica din Chattanooga, Tennessee se alătură producției în toamna anului 2022, Volkswagen ID.4 va fi produs în total cinci locuri la nivel global. Celelalte două fabrici sunt în China – în Anting și Foshan.
Compania spune că producția din Emden a început la timp, în ciuda provocărilor globale, după doi ani de pregătiri și printr-o investiție de 1 miliard de euro în transformarea uzinei.
Producția ID.4
Producția maximă la sfârșitul anului 2022 va fi de 800 de unități ID.4 pe zi lucrătoare, deși cifra depinde de situația aprovizionării. Prin urmare, circa 4.000 de unități vor fi produse pe săptămână și, teoretic, până la 150.000-200.000 de unități pe an.
Șase noi hale de producție și cinci noi poduri transportoare și clădiri logistice pe o suprafață totală de aproximativ 125.000 de metri pătrați au fost create ca parte a conversiei fabricii.
În primul trimestru al anului 2022, Volkswagen a livrat peste 30.000 de unități ID.4, în timp ce, cumulat de la lansare, numărul a ajuns la 163.000 de unități. În prezent sunt în jur de 73.000 de comenzi pentru ID.4 la nivel global, ceea ce îl face cel mai de succes model electric al Volkswagen.
Volkswagen continuă să își pregătească fabricile pentru mobilitatea electrică, deoarece tot mai multe unități produc mașini complet electrice bazate pe MEB. Capacitatea globală de producție a mașinilor electrice bazate pe platforma MEB a Grupului Volkswagen este de așteptat să atingă 1,2 milioane anual până la sfârșitul anului 2022.
Planul mai larg de electrificare include o investiție de 21 de miliarde de euro (22 de miliarde de dolari) în zona Saxonia Inferioară până în 2026, pentru a o transforma în centrul Germaniei pentru mobilitatea electrică.