Volkswagen pregătește un SUV electric dedicat pieței chineze
Volkswagen continuă planurile pentru o versiune de producție a modelului electric ID Roomzz, a confirmat CEO-ul Ralf Brandstätter. Vestea nu îi afectează pe europeni, asta pentru că modelul va fi disponibil doar pentru piața chineză.
Versiunea concept a SUV-ului electric măsoară 4.930 mm lungime, 1.903 mm lățime și 1.675 mm înălțime și se așteaptă să fie populară pentru clienții tineri. „Lucrăm la asta, dar în prezent modelul este dedicat exclusiv pentru piața din China”, a spus Brandstätter. „Există posibilitatea ca acesta să fie vândut pe alte piețe, dar încă nu suntem deciși.”
Modelul de producție este setat să utilizeze aceeași versiune a platformei MEB specifice vehiculelor electrice Volkswagen, permițându-i să găzduiască un sistem cu tracțiune integrală cu două motoare și o baterie cu o capacitate de până la 82kWh.
Volkswagen și SUV-urile sale electrice
Ca şi în versiunile anterioare ale gamei ID., Roomzz are un aspect curat, mai puţin agresiv decât cel al SUV-urilor tipice. Este lipsit de orice fel de grilă frontală, în timp ce elementele de iluminat cu LED rulează pe întreaga lăţime a maşinii, atât în faţă cât şi în spate. Klaus Bischoff, şeful departamentului de proiectare la Volkswagen, explică: „ID. Roomzz ne arată la ce ne putem aştepta de la SUV-urile electrice de dimensiuni mari.”
Cu 4,930 mm lungime ID. Roomzz este mai lung decât actualul Tourareg. Conceptul mașinii, anunțat încă de acum doi ani, avea o cabină destul de interesantă. Accesul în aceasta se făcea prin intermediul a patru uşi glisante. Când şoferul se afla la volan scaunele erau amplasate la fel ca la orice maşină convenţională, însă ele se puteau fi configurate diferit. În modul pilot scaunele se roteau spre interior pentru o structură în care pasagerii puteau sta faţă în faţă, în timp ce maşina devenea complet autonomă
Volkswagen ID. Roomzz dispune de o baterie de 82kWh care se traduce într-o autonomie de 450 de km în ciclul de testare WLTP. Un sistem de încărcare rapidă de 150kW ar trebui să permită încărcare de la 0 la 80% în 30 de minute, iar un sistem de încărcare inductivă se află printre celelalte caracteristici.