Volkswagen ID.Buzz va avea o versiune autonomă. Debutul este planificat pentru 2025

Autor: Mihai Morcovescu 08 apr. 2022 Știri auto

Volkswagen a lansat în luna martie noul model electric ID.Buzz, disponibil în două variante: una pentru pasageri și una cargo pentru marfă. Producătorul german de automobile anunță acum că pregătește o a treia versiune, care va folosi un sistem avansat de conducere semi-autonomă. Acesta se va baza pe conceptul ID.Buzz AD prezentat anul trecut și ar urma să fie lansat pe piață în 2025.

Viitorul ID.Buzz autonom ar putea fi disponibil fără volan

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Din punct de vedere vizual, viitorul ID.Buzz autonom va fi la fel cu actualul ID.Buzz. Acesta va fi folosit pentru servicii de transport de pasageri, dar și pentru a ușura munca angajaților companiilor de delivery.

Carsten Intra, șeful diviziei Vehicule Comerciale din cadrul Volkswagen, spune că modelul va avea o altă configurație a interiorului. În acest mod, pasagerii și bagajele lor vor avea la dispoziție mai mult spațiu, informează Automotive News Europe. Deocamdată nu se știe dacă viitorul model va avea sau nu volan.

În toamna lui 2021, VW a prezentat un prototip autonom denumit ID.Buzz AD (n.n. – Autonomous Driving). Dezvoltat în colaborare cu compania Argo AI, acesta folosește o serie de camere video, 7 senzori LIDAR și 11 senzori radar. Este capabil să detecteze obiecte aflate la o distanță de peste 400 de metri. Acest vehicul va sta la baza viitorului ID.Buzz autonom.

Prima utilizare a viitorului vehicul autonom va fi cea de taxi și va opera în Hamburg începând cu 2025. Ulterior, gigantul din Wolfsburg își va extinde programul în 50 de orașe din Europa și din America de Nord până în 2030.

În SUA, modelul autonom va intra în flotele companiilor de ride-sharing Uber și Lyft. În schimb, VW vrea să-și creeze propria companie care să opereze la nivel european.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: Volkswagen


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide