Volkswagen ID.3, sabotat de rețeaua de dealeri? Studiu surprinzător
Chiar în momentul în care grupul Volkswagen vorbește de o ofensivă de modele electrice, Volkswagen ID.3 pare să fie sabotat de rețeaua de dealeri a companiei germane. Cel puțin asta sugerează un studiu realizat de Greenpeace.
Un studiu Greenpeace a arătat că, dintre cei 50 de clienți Volkswagen care au vizitat un showroom Volkswagen, numai opt (sau 16%) au primit recomandarea de a cumpăra un ID.3. Procentajul a fost și mai scăzut (doar 4%) pentru clienții care nu au menționat din start că au în vedere cumpărarea unui ID.3.
Volkswagen vorbește de planuri mărețe privind electrificare, iar acționarii companiei și-au arătat suportul pentru planurile lui Herbert Diess în ceea ce privește electrificarea pe scară largă. Aceasta este esențială pentru ca Volkswagen să se încadreze în țintele foarte stricte de poluare impuse de Uniunea Europeană.
Volkswagen a investit masiv în dezvoltarea modelelor electrice, inclusiv pentru pregătirea fabricilor pentru producția de mașini electrice. Volkswagen ID.3 este primul model electric care se adresează maselor și de succesul acestuia se leagă speranțele Volkswagen de a rămâne relevant în era electrificării.
Este Volkswagen ID.3 sabotat de rețeaua de dealeri sau chiar din interior?
Nu la fel de pregătite pentru noua eră sunt rețelele de dealeri auto. Instruirea personalului a rămas în urmă, iar agenții de vânzări par să îi descurajeze pe clienții care vor să cumpere modele electrice. Este rezultatul unui studiu realizat de Greenpeace chiar în țara natală a Volkswagen.
Greenpeace a folosit pentru acest studiu 50 de pretinși clienți (mistery shoppers) care au vizitat 865 de dealeri auto Volkswagen în încercarea de a „cumpăra” o mașină nouă. Toți pretinșii clienți și-au pregătit un profil acceptabil pe care VW îl consideră perfect pentru a deține o mașină electrică așa cum este ID.3.
Jumătate dintre aceștia au declarat agenților de vânzări că oscilează între a cumpăra un ID.3 și un Golf. Cealaltă jumătate nu a oferit nicio preferință în procesul de negociere. În primul grup, dealerii au recomandat ID.3 doar în cazul a 7 din 25 de clienți. În cel de-al doilea lucrurile au stat și mai prost, numai unul din 25 primind recomandarea de a cumpăra un ID.3.
După publicarea studiului, dealerii Volkswagen s-au apărat, aruncând vina pe Volkswagen pentru lipsa de pregătire. În plus, dealerii nu au primit stimulente care să-i determine să recomande ID.3 în dauna Golfului. Potrivit studiului Greenpeace, dealerii primesc un comision mai mare la vânzarea unui model cu combustie internă decât în cazul unuia electric.
sursa: Electrek