Volkswagen ia în calcul închiderea unor fabrici din Germania. Care este motivul?
Volkswagen ar putea închide unele fabrici din Germania pentru a-și reduce costurile. Producătorul german se confruntă cu o presiune tot mai mare din partea producătorilor asiatici.
Volkswagen ia în considerare închiderea fabricilor din Germania pentru prima dată, într-o mișcare care arată presiunea crescândă a prețurilor cu care se confruntă principalul producător de automobile din Europa din partea rivalilor asiatici, anunță Reuters.
Anunțul făcut luni, 2 septembrie 2024, marchează prima ciocnire majoră între directorul executiv Oliver Blume, pe care analiștii l-au descris ca fiind mai mult un generator de consens decât predecesorul său, adesea combativ, Herbert Diess, și sindicatele care dețin o influență substanțială la Volkswagen.
Compania consideră că o fabrică mare de vehicule și o fabrică de componente din Germania sunt învechite, a declarat consiliul său de întreprindere, jurând „rezistență feroce” la planurile consiliului executiv. Directorul financiar, Arno Antlitz, va vorbi cu personalul alături de șeful mărcii Volkswagen, Thomas Schaefer, în cadrul unei ședințe a consiliului de întreprindere, care va avea loc miercuri dimineață.
Producătorii chinezi pun presiune pe Volkswagen
Șefa consiliului de întreprindere al Volkswagen, Daniela Cavallo, membră a sindicatului IG Metall, a declarat că se așteaptă ca și CEO-ul Blume să se implice în negocieri, adăugând că întâlnirea de miercuri ar fi „foarte inconfortabilă” pentru conducerea grupului. IG Metall a zădărnicit încercările anterioare de schimbări mai adânc înrădăcinate, cel mai recent în 2022, când Diess a plecat din funcția de CEO.
Analiștii au numit în trecut fabricile Volkswagen din Osnabruck, în Saxonia Inferioară și Dresda, în Saxonia, drept potențiale ținte pentru închidere. Landul Saxonia Inferioară este al doilea cel mai mare acționar al Volkswagen și a susținut luni revizuirea acesteia.
Volkswagen, care are aproximativ 680.000 de angajați, a declarat că s-a simțit, de asemenea, forțat să își pună capăt programului de securitate a locului de muncă, care este în vigoare din 1994 și previne tăierea locurilor de muncă până în 2029, adăugând că toate măsurile vor fi discutate cu consiliul său de întreprindere. IG Metall spune că securitatea locurilor de muncă acoperă fabricile Volkswagen din Wolfsburg, Hanovra, Braunschweig, Salzgitter, Kassel şi Emden.
Volkswagen, care realizează majoritatea vânzărilor de vehicule ale grupului, este prima dintre mărcile sale care a suferit o reducere a costurilor, care vizează economii de 10 miliarde de euro până în 2026, în încercarea de a eficientiza cheltuielile pentru a supraviețui tranziției către mașinile electrice.