La
Volkswagen Golf 6, probabil, cea mai anostă componentă a designului
exterior este reprezentată de blocurile optice posterioare.
Inspirate de la Touareg, lămpile de frână arată inexpresiv şi low
cost, lucru de care şi cei de la Wolfsburg sunt conştienţi şi
introduc tehnologia cu LED ca opţional pentru toată gama. Probabil
ştiţi că întăi au fost oferite standard pe vârful de gamă
Volkswagen Golf R, dar impactul pozitiv a încurajat
oferirea şi pe versiunile plasate mai jos în gamă. De asemenea,
oferta mai cuprinde şi faruri bi-xenon noi, opţionale pentru toată
gama.
Sunt destul de piperate însă, costând 1.295 de
euro, adică o sumă apropiată de preţul sistemului de
navigaţie RNS 510 cu touchscreen şi hard disk de 30GB, iar
LED-urile costă 350 de euro, fiind mai accesibile. Dar aportul
estetic este evident, reţeaua constituită din 12 puncte luminoase
în forma unui bumerang ce încadrează un nucleu luminos aducând un
plus de atractivitate spatelui foarte sobru şi un pic
inexpresiv.
Pe lângă considerentele subiective, acest nou element are şi
avantaje funcţionale. De exemplu, la apăsarea pedalei de
frână reacţionează mai prompt cu 0.2 secunde şi,
indubitabil, sunt mai vizibile de la depărtare. Deşi pare infimă
valoarea prezentată mai sus, Volkswagen spune că o reacţie mai
rapidă cu o cincime de secundă din partea şoferului aflat în spate
echivalează cu o distanţă de frânare mai scurtă cu 5.6 metri la o
viteză de 100 km/h.