Un Volkswagen Golf, cu 300.000 de kilometri la bord, atinge 270 km/h. E pe bune sau vitezometrul a luat-o razna?
Un Volkswagen Golf R32, cu 300.000 de kilometri la bord, atinge 270 km/h într-un test de viteză. Dar este o valoare reală sau vitezometrul a luat-o razna?
Mai are un Volkswagen Golf R32 cu un palmares bogat pe șosele puterea și viteza cu care a ieșit pe porțile uzinei în urmă cu 15 ani? Vitezometrul spune un “DA” răspicat. Dacă anvelopele sunt noi și umflate corect, valoarea indicată de ceasul din bord s-ar putea să fie apropiată de cea cea reală sau chiar identică. Altfel, vitezometrul s-ar putea să mintă.
Eroarea tolerată, în mod normal, este de 10%. Dar uneori, cifrele indicate de vitezometru nu au nicio legătură cu realitatea. Se întâmplă și în acest caz.
Un Volkswagen Golf Mk5 R32, care are 300.000 de kilometri la bord și care este echipat cu anvelope de iarnă, atinge 270 km/h pe autostradă. Este cel mai recent test realizat de jurnaliștii olandezi de la Auto Top NL. Dar un GPS modern pe care l-au instalat la bord indică o viteză total diferită. Este vorba despre 243 km/h. Este o diferență uriașă, de nu mai puțin de 27 km/h! Cifrele indicate de vitezometru sunt cu atât mai bizare cu cât viteza acestei versiuni este limitată electronic la 250 km/h. (vezi GALERIA FOTO)
Volkswagen Golf Mk5 R32 în cifre
Lansat pe piața europeană în luna septembrie a anului 2005, Volkswagen Golf Mk5 R32 este ultimul Golf cu motor cu o capacitate mare. Mk5 R32 vine din vremurile în care o cilindree mare echivala cu performanțe superioare, înainte ca producătorii auto să urmeze tendințele de downsizing.
Mașina are motor VR6 de 3,2 litri, care dezvoltă 250 de cai putere la 6.300 rpm și un cuplu maxim de 320 Nm între 2800 și 3000 rpm. Propulsorul este cuplat la o transmisie automată sau manuală și la un sistem de tracțiune integrală. De 6,2 secunde are nevoie versiunea automată pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Aceasta este cu 0,3 secunde mai rapidă decât cea manuală. Mașina testată de Auto Top NL are transmisie manuală.
VIDEO: