Deşi potrivit producătorului Dieselution vine de la unirea cuvintelor Diesel şi Solution, al doilea termen ar putea fi înlocuit foarte bine şi cu Revolution. Pentru că noua campanie Volkswagen vrea să schimbe radical percepţia americanilor asupra motoarelor diesel. Adică de la o lipsa acută a acesteia la una ce ar face mulţi americani să se intereseze de un Volkswagen având în vedere economiile de până la 35% pe care le pot face.
Întreaga operaţiune va dura patru luni şi va fi centrată în jurul unui car de prezentare, extensibil, unde vor avea loc expozitii şi sesiuni de informare. Acesta va opri în multe locaţii, festivaluri de ecologie şi combustibili alternativi, saloane auto dar şi la ediţia din 2008 a Super Bowl-ului Adiţional, Volkswagen va aduce şi noua Jetta TDI 2009 ce va intra în vânzare din primăvara lui 2008. Vor mai fi prezente şi modele precum Touareg V6 TDI 3.0 litri, Polo BlueMotion şi cel mai vechi Volkswagen Diesel din American, un Rabbit din 1997.