Volkswagen a prezentat versiunile performante ale modelelor electrice ID.3 și ID.7 Tourer. Ambele dispun de peste 300 CP.
Volkswagen adaugă în portofoliul său două noi versiuni pentru modelele electrice ID.3 și ID.7 Tourer. Intitulate GTX, acestea oferă un plus de dinamism, în comparație cu mașinile pe care sunt bazate.
Numele de GTX nu ne este străin, deoarece l-am văzut prima dată pe ID.4 și ID.5 GTX. Compania spune că unul din 5 exemplare ID.4 sau ID.5 vândute în Europa este un GTX, iar acum gama de modele electrice sportive câștigă doi membri.
Primul dintre ele este ID.3 GTX, un fel de Golf GTI electric. Comparativ cu un ID.3 obișnuit, versiunea GTX se remarcă prin spoilere mai agresive, jante de 20 de inch cu design special. De asemenea, caroseria este presărată cu elemente negre lucioase, care sporesc contrastul pentru culorile aprinse, așa cum este nuanța de roșu prezentă pe mașina de lansare.
La interior, ID.3 GTX primește scaune sport îmbrăcate în material textil și piele ecologică, un volan sport, cusături roșii și o grafică specială pentru sistemul multimedia.
Dincolo de aspectul mai agresiv, Volkswagen ID.3 GTX beneficiază de mai multă putere. La fel ca celelalte modele ID.3, și acesta folosește un motor electric pe puntea spate, dar care produce acum 286 CP sau 326 CP pentru versiunea Performance. Aceasta din urmă primește și amortizoare adaptive. Varianta cu 286 CP atinge 100 km/h în 6 secunde, în timp ce versiunea Performance reușește să atingă 100 km/h în doar 5,6 secunde. Ambele versiuni folosesc o baterie de 79 kWh, care ar trebuie să asigure 600 de kilometri de autonomie în regim WLTP.
Dezvăluit în paralel cu noul ID.3 GTX, Volkswagen ID.7 GTX Tourer este varianta mai sportivă a recent lansatului break cu propulsie electrică. Mașina se bucură de un tratament estetic similar cu cel al ID.3 GTX, cu spoilere noi, jante de 20 de inch finisate în două tonuri, dar și tapițerie mixtă pentru interior și cusături roșii de contrast.
Noul ID.7 GTX Tourer este cel mai puternic break pe care Volkswagen l-a construit vreodată. Acesta folosește două motoare electrice, unul pe puntea față, altul montat pe puntea spate, care produc 335 CP în total. Volkswagen spune că motorul față intervine doar la nevoie, ceea ce va face ca ID.7 GTX să păstreze dinamica unei mașini cu tracțiune spate, cel puțin în mare parte din timp.
ID.7 GTX este echipat cu bateria de 86 kWh, ceea ce ar trebui să permită breakului să parcurgă peste 600 de kilometri cu o singură încărcare. Sprintul 0-100 va fi gata în mai puțin de 6 secunde, iar viteza maximă este limitată la 180 km/h.