La scurt timp după lansarea scandalului Dieselgate, grupul german care produce VW, Seat, Skoda şi Audi a anunţat că pune deoparte 6,5 miliarde de euro pentru rezolvarea problemei.
Peste 11 milioane de maşini la nivel mondial sunt echipate cu sistemul software de înşelare a testelor de noxe. Chiar dacă presupunem că doar jumătate au nevoie de reparaţii mecanice, reiese un cost de aproximativ 1182 de euro, bani din care trebuie reparată maşină şi împăcat clientul afectat. Aceste cifre nu iau în considerare sutele de procese şi amenzi guvernamentale, informează Autoblog.com
La o lună după lansarea cifrei de 6,5 miliarde de euro, chiar şi noul CEO Volkswagen spune că estimarea aceasta este subdimensionată.
Credit Suisse a făcut o estimare a daunelor totale. În cel mai bun caz, scandalul va costa Volkswagen 23 de miliarde de euro, iar în cel mai rău caz 78 de miliarde. Banca subliniază că un nivel al costurilor finale încă este neclar, însă o soluţie finală s-ar încadra între aceste marje.