Volkswagen amână construirea fabricii de baterii din Europa de Est. Gigantul german s-ar putea reorienta către Statele Unite.
Primul dintre producătorii auto europeni care ar putea să dea investițiile din Europa, în producția de baterii, pe subvențiile din SUA, este Volkswagen Group. Se aștepta o decizie a companiei pentru o uzină producătoare de baterii în Europa de Est.
După ce ONG-ul Transport & Environment a făcut anunțul despre riscul ca peste 60% din investițiile planificate în Europa în fabrici de baterii să fie amânate sau anulate, publicația Financial Times scrie că Volkswagen a suspendat planul pentru a patra fabrică de baterii, una care ar fi trebuit să fie construită în Europa de Est, conform publicației Profit.ro.
Motivul acestei posibile decizii este oportunitatea reprezentată de sumele acordate de SUA, prin legea IRA, care dorește să stimuleze investițiile de acest gen pe teritoriul Statelor Unite. Calculele arată că Volkswagen ar putea accesa o parte din cele până la 10 miliarde de dolari care vor fi plătite de SUA pentru aceste investiții în electromobilitate.
Printre planurile de electrificare pe care compania le avea, se numărau și cele pentru fabricile de baterii necesare automobilelor electrice pe care compania și-a propus să le vândă până în anul 2030. Acestea includeau și o uzină producătoare de baterii în Europa de Est, dintr-un total de șase uzine europene. Mai multe țări ținteau acest proiect, printre care și Cehia, fiind țara cu cele mai mari șanse datorită companiei Skoda. Deocamdată, decizia a fost sistată, iar producătorul german așteaptă informații oficiale despre posibilitatea de a accesa subvențiile americane, înainte de a muta investiția peste ocean.
Reprezentanții Grupului Volkswagen au declarat că încă nu au fost luate decizii definitive privind planurile uzinelor de baterii din Europa și Statele Unite.
O analiză a ONG-ului Transport & Environment, pe baza informațiilor oficiale și a declarațiilor făcute de reprezentanții companiilor, arată că 68% din producția de baterii planificată pentru Europa s-ar putea muta în SUA, ca efect al IRA. Organizația susține că fabrica Tesla din Berlin, Northvolt și Italvolt, din Italia se numără printre cele care își vor reduce volumele de producție planificate pentru a le muta în SUA, unde vor primi subvenții importante prin IRA.