Volkswagen a demarat lucrările la prima sa fabrică de baterii pentru mașinile electrice
Producătorul german de automobile Volkswagen și-a propus să domine piața de baterii pentru mașinile electrice. În acest sens, compania din Wolfsburg tocmai a demarat lucrările de construcție a primei fabrici proprii de baterii, în Salzgitter.
Uzina va fi operațională începând cu 2025 și va atinge o capacitate anuală de 40 GWh, suficientă pentru a produce baterii pentru aproximativ 500.000 de automobile cu emisii zero.
Responsabilitatea pentru afacerile globale cu baterii va fi deținută de nou-înființata companie subsidiară denumită PowerCo. Aceasta va investi în total 20 de miliarde de euro până în 2030 și va genera venituri de peste 20 de miliarde de euro anual. În plus, VW va oferi până la 20.000 de noi locuri de muncă.
Volkswagen va opera șase fabrici de baterii până în 2030
INTRĂ ÎN GALERIA FOTO
Viitoarea fabrică din Salzgitter va conduce ofensiva globală a bateriilor pentru mașinile electrice, așa cum susțin oficialii Volkswagen. „Volkswagen arată cum ar putea arăta viitorul mobilității durabile, compatibile cu clima. Împreună punem bazele pentru modelarea acestui viitor într-o mare măsură la Salzgitter”, a declarat Herbert Diess, CEO Volkswagen.
„Dacă Germania și Europa nu vor să fie lăsate în urmă de SUA și de China trebuie să ne concentrăm mai mult pe tehnologiile viitorului”, a spus șeful Volkswagen.
Producătorul german dorește să devină primul din Europa care își produce singur o parte din baterii. Până în 2030, Grupul Volkswagen intenționează să opereze șase fabrici de baterii, cu un volum total de 240 GWh în Europa. De asemenea, va fi construită o uzină VW de baterii și în SUA
În momentul de față, cel mai mare producător de baterii pentru vehicule cu emisii zero este Asia, unde China și Coreea de Sud domină acest „know-how”. Bateriile folosite de modelele Volkswagen din gama ID sunt furnizate de companii precum LG Energy Solution și SK Innovation.
Oficialii germani speră că propria producție de baterii va avea ca rezultat costuri mai scăzute cu 50%. Asta ar însemna implicit prețuri mai mici la viitoarele vehicule electrice.