Ideea de bază care stă în spatele volanului touch-screen
ţine de siguranţa în trafic:
cercetătorii susţin că, astfel, cel de la volan va putea
comanda radio-ul sau sistemul de navigaţie fără a-şi lua privirea
de la şosea.
Acum, şoferul trebuie să îşi mute privirea de la drum pentru a
acţiona butoane de pe consola centrală sau de pe volan, însă
noul volan touch-screen va rezolva problema, utilizând un
nou principiu: gesture-enabled (activarea comenzilor prin
gesturi).
Volanul prototip este, practic, un disc realizat din
material acrilic, gros de 11 milimetri şi dotat cu LED-uri cu
infraroşu. O cameră cu infraroşu plasată la baza volanului
detectează reflecţiile ecranului-volan atunci când acesta este
atins, astfel obţinându-se acelaşi efect ca la un iPhone, de
pildă.
Pentru a construi prototipul volanului touch-screen,
cercetătorii au apelat la un grup de subiecţi, familiarizaţi cu
dispozitivele moderne cu ecran tactil. Pe baza gesturilor
uzuale folosite de aceştia, a fost gândit un set de 20 de funcţii
principale intuitive.
Apoi, subiecţilor li s-a cerut să testeze volanul touch-screen
pe un simulator, rezultatele fiind foarte optimiste şi arătând
faptul că acest volan chiar ajută şoferii să rămână
concentraţi la drum mai mult timp decât acum. Bineînţeles,
cercetătorii studiază combinarea acestui volan touch-screen cu
afişarea informaţiilor pe parbriz şi cu un sistem de senzori
conceput să analizeze condiţiile de drum şi de trafic.
Prototipul volanului touch-screen a fost deja prezentat
la Conferinţa despre Factorul Uman în Sistemele
Electronice, iar cercetătorii afirmă că au semnale
referitor la interesul unor producători din domeniul auto pentru
noua lor tehnologie.
Este posibil ca acesta să fie încă un pas spre… maşina
iPhone?
Volanul
touch-screen de pe tare.ro