Vivaro Siberia Challenge: O zi cu Opel Vivaro şi echipajul plecat spre Magadan
Fix când dimineaţa începea să-şi intre în drepturi, un Opel Antara intra în parcarea unui hotel din Sibiu, de unde urma să se alăture pentru câteva ore caravanei formate din trei dube Vivaro, una cu sigla Opel şi două cu sigla Vauxhall. Aşezaţi pe treptele din faţă, doi membri ai echipajului Vivaro Siberia Challenge ne-au dat de înţeles că ştiu cine suntem, deşi comunicarea cu Mac, liderul grupului, s-a făcut milităreşte cu o seară în urmă, printr-un schimb de patru sms-uri.
Facem cunoştinţă cu cei nouă aventurieri, iar Mac ne explică pe scurt haosul organizat din habitaclul fiecărei dube – în care se găsesc cel puţin trei sisteme de navigaţie, trei staţii de emisie/recepţie, recipiente cu apă şi gustări sub forma unor batoane de ciocolată, pentru un plus de energie când drumul devine prea lung. Maşinile nu au suferit modificări tehnice, în afară de scuturi protectoare improvizate şi anvelope All-Terrain. Se merge cu dubele încărcate la capacitatea maximă (aproape 2,5 tone), totul se face în grabă, dar temeinic, aşa că după nici 10 minute se dă semnalul plecării spre Valea Oltului, un segment minuscul comparat cu traseul de 19.312 km până în Magadan, Siberia, ce trebuie parcurs în două luni.
Nici nu apucăm să ne aşezăm bine în coloană că băieţii se entuziasmează la vedere peisajului şi decid să filmeze câteva cadre din mişcare, de-a lungul Oltului. Mac ne comunică prin staţie – da, am primit şi noi o staţie, pentru că acum facem parte oficial din caravană – că vom trage pe dreapta în primu loc care ne permite lucrul acesta iar Antara va deveni „tracking car”. Pe româneşte, maşina din care se va filma şi fotografia.
„Interesting structure on the left side!!! In five, four, three, two, one…” este strigătul prelungit care mă întrerupe în timp ce încercam să observ cât mai atent cum lucrează echipajul în modul furnicar. Rory se face responsabil de întrerupere, cel care a devenit temporar a trecut de pe Vivaro pe Antara. Dincolo de decibelii numeroşi, acesta este modul prin care şoferul se sincronizează cu cei care fotografiază şi filmează. În felul acesta, toată lumea se concentrează pe ce e important şi nimeni nu e distras de alte elemente nesemnificative din peisaj.
S-ar putea spune foarte uşor că milităria este la ea acasă în cele trei dube Vivaro, dar asta nu e tot. Comunicarea este un lucru ridicat la rang de artă, chiar şi atunci când se reporneşte la drum după un popas. Fiecare dubă are numărul ei, la fel cum fiecare membru al expediţiei are indicativul propriu. La plecare, se face un scurt inventar prin staţii, în care am fost introduşi şi noi sub denumirea „the two journalists in the Antara”.
Am parcurs Valea Oltului de două ori mai încet ca în condiţii normale, lucru care îl neliniştea pe Mac. A doua zi, caravana trebuia să ajungă în Istanbul, ţintă ce se cerea atinsă fără drept de apel, fiindcă întârzierea din Ungaria punea presiune pe buna desfăşurare a expediţiei. Se decide ca prânzul să fie servit într-o benzinărie pe A1, după care caravana ia calea Bulgariei, pe centura Bucureştiului, iar drumurile ni se despart după o zi plină.
Când scriu aceste rânduri, convoiul Vivaro se află deja în Azerbaijan, ceva mai aproape de destinaţia finală. Drumul caravanei Vivaro Siberia Challege poate fi urmărit pe MaxAdventure.co.uk, unde echipa va posta constant noutăţi despre poziţia şi progresul făcut în călătoria lor.