Viteza medie de 5 km/h de pe DN1 îngrijorează CNAIR: compania va monta 16 radare fixe pentru amendarea șoferilor

Publicat: 08 03. 2023, 16:41

La nivel de propuneri România ar putea avea peste doi ani autostrăzi „digitalizate”, care să monitorizeze traficul și să avertizeze șoferii în situații de urgență. Autoritățile au lansat o licitație pentru achiziționarea a zeci de camere de supraveghere, radare și senzori de polei. Investiția va fi una pe măsură și suma alocată depășește 22 de milioane de euro.

În acest proces de modernizare vor intra Drumul Național 1, dar și cele trei autostrăzi care pornesc din Capitală spre sudul-estul și centrul țării. Astfel, în următorii doi ani, pe A1 București-Pitești vor fi montate 2 radare fixe. Sistemele măsoară viteza mașinilor, iar cei care vor încălca legea vor fi sancționați direct. În plus, vor fi amplasate și camere speciale pentru detectarea incidentelor, senzori de polei sau stații meteo.

De asemenea, două radare fixe vor fi montate și pe A2, pe tronsonul pe tronsonul cuprins în proiect, până la Cernavodă. Și aici, șoferii vor fi monitorizați de camere de supraveghere. Cele mai multe radare fixe vor fi montate pe A3, autostrada spre Ploiești, unde șoferii vor fi monitorizați cu 20 de astfel de sisteme, iar șoseaua va fi dotată inclusiv cu camere de detecție și stații meteo care vor analiza cât de sigur este drumul, se arată într-un material publicat de gandul.ro.

16 radare fixe pe DN1

Pe Drumul Național 1 (DN1), care merge către stațiunile de pe Valea Prahovei, unde traficul înregistrează o medie de 5 km/h în week-end vor fi montate radare noi. Astfel, 16 astfel de dispozitive de monitorizare a vitezei vor fi montate pe drumul național pe tronsonul București – Ploiești. Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNAIR) a lansat licitația pentru modernizarea celor 4 șosele, iar reprezentanții companiei de drumuri așteaptă ofertele firmelor. În același timp, spun că proiectul se va extinde.

”Ofertele vor fi depuse până pe 19 aprilie, anul acesta, iar suma este undeva la 112,7 milioane de lei fără TVA. Avem o serie de proiecte lansate deja aici vorbim de A1 Sibiu Holdea și A 3 între Tg Mureș și Nădășel. Tot anul acesta vom lansa și sistemul E sigur”, spune Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR.

Sistemele de supraveghere a traficului nu sunt suficiente, spun asociațiile pentru infrastructură. E nevoie de investiții care să rezolve și alte probleme. Pe DN1, drum care traversează multe localități, pietonii sunt în pericol în fiecare zi.

”Oamenii din zona aia au uitat cum arată vecinii la față, vorbesc cu ei pe skype. Nu ai cum să traversezi, mai sunt pasarelele pe care nu le folosește nimeni și intersecțiile care sunt la nivel dar sunt foarte periculoase. Ar trebui făcute refugii protejate cu parapet sau borduri foarte înalte ca pietonii să circule”, este de părere Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructura.