Producătorul auto Tata Motors, din India, a anunţat că va schimba numele maşinii Zica, programată să fie lansată în curând şi promovată intens de către companie, decizia de a renunţa la această denumire fiind luată din cauza răspândirii virusului Zika.
Tata Motors a făcut eforturi să explice în media că numele de Zica este un acronim derivat din „Zippy Car” şi nu are nicio legătură cu virsul Zika, care afectează un număr mare de ţări, mai ales din America Latină, potrivit Financial Times.
„Compania Isis Pharmaceuticals, care a trebuit să-şi schimbe numele în Ionis Pharmaceuticals deoarece avea aceeaşi denumire cu o grupare extremistă islamistă, înţelege probabil situaţia”, notează publicaţia britanică.
Click aici pentru Galeria Foto
Alegerea unui nou nume pentru Zica va avea loc la o dată ulterioară, urmând ca la salonul Auto Expo din această săptămână, din New Delhi, maşina să fie prezentă cu vechea denumire.
„Noua maşină va fi expusă public pentru prima dată la Auto Expo 2016 între 3-6 februarie. Chiar dacă va avea marca «Zica» pe durata evenimentului, noul nume va fi anunţat după câteva săptămâni, astfel încât să se ţină cont de toate aspectele de reglementare în ce priveşte consumatorii şi înregistrarea mărcilor. Lansarea (sub un alt nume, n.r.) va avea loc ulterior”, potrivit unui comunicat al Tata Motors.
Lansarea hatchback-ului Zica a fost pregătită intens de constructorul indian, maşina fiind promovată inclusiv de către jucătorul de fotbal Lionel Messi.
Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) a anunţat, luni, că virusul Zika reprezintă o urgenţă privind sănătatea publică la nivel global care necesită o reacţie rapidă. OMS avertiza săptămâna trecută că virusul Zika, transmis în principal de ţânţari, se propagă „în mod exploziv” în America de Sud, unde în 2016 ar putea trei-patru milioane de cazuri.
De la depistarea bolii pentru prima dată, în mai 2015, în Brazilia, virusul s-a răspândit în peste 20 de ţări, printre care se numără Brazilia, Bolivia, Paraguay, Mexic şi Venezuela.