Viitorul mini Dacia?
De ce nu? Chiar dacă românii nu se dau în vânt după maşinile de clasă mini (cu cifre de vânzări de 10 ori mai mici decât cele de clasă mică sau compactă), fenomenul Tico sau Matiz este foarte prezent în oraşele aglomerate ale României.
Principalul dezavantaj al actualelor modele mini din import este preţul cam mare pentru cât spaţiu oferă – mai ales dacă facem comparaţia cu , care, la un preţ asemănător, ba chiar mai mic, este de două ori mai spaţios şi confortabil. Cu toate că viitorul , fratele geamăn al lui , pare propunerea Dacia pentru segmentul automobilelor urbane, vorbim, totuşi, de o maşină de 4 metri, care va pune accent pe o dotare bună, în detrimentul unui preţ cât mai mic.
Dacia Logan este construită pe platforma B a concernului Renault, pe care o utilizează şi , noul mini al casei franceze. Însă Twingo este, de fapt, un model şic şi care pune accentul într-o mare măsură pe life-style, aşa încât este foarte plauzibilă naşterea la Piteşti a unui frăţior mai modest, care să coste puţin (chiar sub 5.000 euro), să aibă o motorizare mică şi fără prea mulţi cai putere şi un nivel minim de dotări.
Vesticii au fost foarte încântaţi de Logan, aşa încât este clar că noul mini Dacia ar avea şi mai mare succes – asta deoarece, în ţările vestice, segmentul mini este mult mai dezvoltat decât la noi, pe "pieţele emergente", unde se pune accent pe portbagajul şi spaţiul interior cât mai mari.
Rămâne de văzut dacă Renault vrea, totuşi, să dezvolte brandul Dacia în segmentele superioare (cum a făcut VW cu Skoda) sau va continua pe linia mărcii ieftine şi bune, pentru toată lumea. Noi credem că un mini Dacia ar avea mai mult succes decât un concurent pentru .