Viitorul Mercedes-Benz Clasa S va avea un nou sistem de infotainment MBUX
În așteptarea viitoarei generații a lui Mercedes-Benz Clasa S, suntem nevoiți să ne mulțumim cu firimiturile aruncate de producătorul german de mașini premium. Oficial, știm deja că viitorul Mercedes-Benz Clasa S va avea un nou sistem de infotainment MBUX și un interior complet nou.
Sistemul de infotainment așteptat pentru viitoarea Clasă S reprezintă a doua generație a sistemului MBUX, deja apreciat pe modele de la Clasa A la la SUV-ul de clasă mare GLS. Dat fiind că pe principalele piețe ale modelului german – China și Statele Unite – proprietarul mașinii stă în spate, noul model a fost regândit pentru a pune în centrul universului pasagerii din spate. Prin urmare, cei care stau în spate au acces la aceleași funcții multimedia ca și cei din față, iar aceste funcții pot fi controlate prin intermediul a până la trei ecrane tactile.
După cum am putut vedea în imaginile scăpate pe internet în urmă cu două luni, planșa de bord a viitorului Mercedes-Benz Clasa S are cu 27 de butoane mai puțin decât în modelul actual. Controlul funcțiilor mașinii se face preponderent prin comenzi vocale și gesturi ale mâinii. Viitoarea Clasă S a păstrat butoanele fizice pentru funcții esențiale, cum sunt comutatoarele de lumini și cele ale ștergătoarelor.
Ce aduce nou sistemul MBUX la Mercedes-Benz Clasa S?
De asemenea, sistemul de comenzi vocale activat prin comada „Hey, Mercedes”, a fost actualizat pentru a permite mai multe acțiuni, cum ar fi explicarea poziției kitului de prim ajutor sau conectarea facilă a unui telefon prin Bluetooth. Dacă șoferul va spune „I’m tired” (sunt obosit), MBUX va activa un program de „energizare”. Aceeași comandă spusă de unul dintre pasagerii din spate va declanșa o rutină de relaxare.
Interesant, anumite funcții vor putea fi accesate fără enervanta comandă „Hey, Mercedes”. Printre acestea se numără primirea unui apel telefonic și afișarea hărții sistemului de navigație. O altă noutate este constituită de panoul de instrumente cu efect 3D, o premieră la Mercedes – noi am mai văzut ceva asemănător la noul Peugeot 208.