Viitorul Ford Focus RS apare în 3 ani

Publicat: 10 02. 2010, 16:46

Dacă actualul Ford Focus RS se bazează pe serviciile unui
turbo în cinci cilindri de 2,5 litri, nu la fel vor sta lucrurile
cu urmaşul său. Conform surselor celor de la AutoExpress, noul Focus RS va apela la
un motor EcoBoost, de 2,0 litri, cu injecţie directă

însă nu trebuie să rămâneţi dezamăgiţi de acest downgrade, pentru
că propulsorul va fi combinat cu un motor electric. Ceea ce va
însemna mai multă putere, dar emisii şi consum mai reduse.

Cu alte cuvinte, viitorul Ford Focus RS va fi un hot
hatch… hibrid!
Puterea totală dezvoltată de sistemul de
propulsie va fi în jurul a 300 CP, demarajul 0-100 km/h va fi de
ordinul a 5 secunde, iar viteza maximă va fi, normal, limitată la
250 km/h.

Însă nu e totul: manevrabilitatea şi tracţiunea vor fi la un
nivel mult mai bun, deoarece noul Focus RS va beneficia de
tracţiune integrală
. Cum? Simplu: propulsorul pe benzină
va pune în mişcare puntea faţă, iar cel electric puntea spate.

De fapt, nu vorbim de o surpriză totală, deoarece, în spatele
cortinei, principiul acestui sistem va fi împrumutat de la recentul
concept franţuzesc Peugeot SR1 – Peugeot şi Ford vor colabora
îndreaproape în crearea unei noi game de sistem de propulsie de
acest fel.

Alte găselniţe de care va beneficia noul Focus RS vor fi
cutia de viteze Powershift, cu dublu ambreiaj
, sistemul
start-stop, sistemul de recuperare a energiei la frânare, precum şi
un sistem de direcţie asistat electric, în funcţie de condiţiile de
drum. Soluţia punţii faţă, RevoKnuckle, va fi îmbunătăţită pentru
ca Focus RS să rămână şi pe mai departe regele dinamicii în
clasă.

Totuşi, mai trebuie aşteptat încă 3 ani până când noul pachet
Focus RS va fi disponibil. Până atunci, amatorii se pot bucura de o
ediţie aniversară Focus RS Clubsport (350 CP şi doar 500
unităţi), iar din 2011 va apărea noul Focus ST, cu un motor
2,0 turvo EcoBoost, de 240 CP.