Viitoarea Toyota GR86 ar putea fi propulsată de un motor hibrid în 3 cilindri

Autor: Ionuț Vîlciu 12 feb. 2024 Știri auto

Toyota ar putea renunța la colaborarea cu Subaru pentru viitoarea generație a mașinii sport GR86. Astfel, noul model ar urma să folosească un motor hibrid în 3 cilindri.

Conform unor noi informații apărute în presa internațională, Toyota intenționează să folosească pe noua generație GR86 un motor turbo, în trei pistoane, care ar fi și electrificat. De asemenea, geamănul său, Subaru BRZ, ar urma să iasă din producție.

Actuala generație Toyota GR86 și geamănul său, Subaru BRZ, au debutat în 2021. Cele două modele dezvoltate în comun de către ambele mărci nipone folosesc un motor boxer de 2,4 litri, ce livrează 235 CP exclusiv punții spate, prin intermediul unei transmisii manuale cu 6 trepte.

Cele mai noi informații vorbesc despre o schimbare radicală pentru sportiva japoneză, care ar putea renunța complet la motorul boxer în favoarea unui propulsor hibrid.

Noua generația ar putea folosi un motor hibrid. Subaru BRZ, scos din ecuație

Potrivit Carscoops, noua generație ar putea folosi un motor asemănător cu cel regăsit pe GR Yaris și GR Corolla, dar care va avea peste 300 CP și care va fi cuplat la un sistem hibrid. De asemenea, noul GR86 va păstra configurația cu motorul în față și cu tracțiune pe roțile din spate, o configurație pe care pasionații o apreciază pe orice mașină cu pretenții sportive.

Dacă informațiile se vor dovedi ca fiind adevărate, atunci este foarte probabil ca Subaru BRZ să fie scos complet din producție, din cauză că nu va mai fi folosit motorul boxer cu 4 cilindri, cele două modele fiind construite în urma unui parteneriat dintre cele două companii, motoarele fiind furnizate de Subaru.

Oricum ar fi, știm deja că cele două modele, GR86 și BRZ, nu vor mai fi comercializate în Europa începând cu vara acestui an. Acest lucru survine în urma implementării pachetului de siguranță GSR2, implementat de Uniunea Europeană. Pentru a respecta noile reglementări, Toyota și Subaru ar trebui să includă o suită mai avansată de sisteme de siguranță, ceea ce ar însemna timp și bani investiți.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: ProMotor


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide