Viitoarea generație Nissan Qashqai, motorizare surpriză. Când va ajunge în showroom?
Nissan Qashqai se pregătește să primească o nouă generație. Cea mai importantă modificare se va regăsi sub capota celui mai popular SUV compact din Europa. Apare acolo un sistem de propulsie hibrid.
Modelul care a declanșat SUV-mania, în 2007, când a venit pe lume, va primi o generație nouă anul viitor, cea de-a treia. A doua generație se află pe piață din 2013 și a suferit un facelift, în 2017, atunci când a apărut în gamă și motorul turbo de 1,33 litri, dezvoltat în parteneriat cu Daimler, care a ajuns și în gama compactă de la Mercedes-Benz, dar și sub capota Daciei Duster.
Japonezii pregătesc un design nou, care să urmeze liniile propuse de noul Juke, dezvăluit în această toamnă, dar și elemente preluate de la conceptul invoator Ariya, dezvăluit de japonezi la Salonul Auto de la Tokyo. O serie de randări realizate de Arvarii anticipează imaginea viitoarei generații a modelului.
Cea mai importantă noutate apare în gama de motorizare. Viitorul Nissan Qashqai va fi disponibil și în versiune hibrid. Și viitorul Qashqai va fi construit pe platforma CMF, într-o versiune actualizată, care va veni la pachet cu sistemul de propulsie folosit de Mitsubishi Outlander PHEV, dar și cu tehnologia ePower, care pune în mișcare versiunea hibridă a lui Nissan Note.
Nu va exista în gamă o versiune electrică. Responsabilitatea rulării cu emisii zero îi va reveni unui model nou la care Nissan lucrează deja. Acesta va fi construit pe o platformă dedicată, care va sta ulterior la baza tuturor modelelor electrice ale Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi.
Planul niponilor include și renunțarea la propulsia diesel la cea de-a treia generație Qashqai, pentru a reduce emisiile la nivel de gamă, scrie AutoExpress.co.uk, dar informația rămâne încă neconfirmată de companie. Decizia ar veni ca urmare a scăderii cifrelor de vânzări trecute în contul vehiculelor cu propulsie diesel.
Viitoarea generație va păstra proporțiile, va primi însă, un design revoluționar și tehnologia de rulare semi-autonomă ProPilot.