Viitoarea generație a modelului electric Chevrolet Bolt va avea anvelope Michelin „airless”
În vara anului 2019, producătorul de anvelope Michelin și General Motors prezentau în premieră absolută un concept de pneuri fără aer. Acum, la aproape trei ani distanță, francezii anunță că vor să introducă pe piață cauciucul revoluționar. Denumit UPTIS, acesta ar urma să-și facă debutul în cursul anului 2024, pe noua generație a modelului electric Chevrolet Bolt.
Anvelopele „airless” Michelin UPTIS ar putea debuta în 2024
Nu este prima dată când Michelin lucrează la o anvelopă fără aer destinată automobilelor. Este o idee cu care compania franceză cochetează de vreo 15 ani, însă nu s-a concretizat într-un produs de serie.
În 2005, Michelin prezentase anvelopele fără aer denumite Tweel. Proiectul a fost abandonat deoarece nu erau practice decât la viteze mici. În plus, produceau și mult zgomot în timpul rulării și nu ofereau un anumit nivel de confort.
Francezii a revenit în 2019 cu proiectul denumit UPTIS (n.n. – Unique Puncture-Proof Tire System). Este vorba despre niște anvelope „airless”, imune la penele de cauciuc, care au primit un upgrade important comparativ cu Tweel.
Inginerii de la Michelin și de la General Motors testează de trei ani aceste anvelope pe o flotă de mașini cu zero emisii Chevrolet Bolt. Oficialii din Hexagon spun că, dacă totul merge conform planului, aceste anvelope ar putea fi lansate în 2024 sau cel târziu în 2025. Noile „gume” ar urma să-și facă debutul pe viitoarea generație Bolt.
Chevy Bolt nu este singura mașină pe care au fost testate anvelopele Michelin UPTIS. Anul trecut, un Mini Cooper SE a parcurs foarte mulți kilometri în diferite condiții de drum și de vreme „încălțat” cu pneurile UPTIS.
Anvelopa UPTIS este compusă dintr-un schelet de aluminiu, care este învelit în cauciuc compozit și fribră de sticlă. Revoluționara anvelopă elimină definitiv riscul de a face pană de cauciuc, precum și posibilitatea producerii unei explozii.
Astfel, automobilele echipate cu anvelope fără aer nu vor mai avea nevoie de roată de rezervă. În plus, acest sistem inovator ar contribui la reducerea cantității de materie primă necesară producției de cauciucuri. Pe de altă parte, ar avea și un rol important în limitarea deșeurilor.
Nu în ultimul rând, cei de la Michelin susțin că producția anvelopelor UPTIS consumă mai puțină energie comparativ cu pneurile convenționale. De aceea, prin adoptarea la nivel global a acestor cauciucuri, ar fi protejat și mediul înconjurător.