Veyron se pregăteşte de pensionare, noul Veyron… se va numi altfel?
Prima şi cea mai intrigantă informaţie despre urmaşul lui Veyron este că noul Veyron… nu se va numi Veyron. Conform celor de la Car&Driver, viitorul supercar ar urma să primească numele Chiron, ca omagiu adus pilotului de firmă Louis Chiron. Interesant, numele a fost folosit şi pe un concept din 1999, realizt de ItalDesign ca propunere pentru Veyron-ul actual, care a fost lansat pe piaţă în 2005.
Oricum, e destul de clar că Veyron va avea ca urmaş tot un model supersport cu două uşi, în timp ce limuzina Galibier încă rămâne incertă – probabil mai marii grupului Volkswagen estimează că riscul unei noi crize financiare nu le va aduce suficienţi clienţi milionari…
Indiferent de numele pe care-l va purta urmaşul lui Veyron, există multe indicii privitor la pachetul tehnic de care va beneficia. Va fi păstrat motorul monstruos, W16 de 8,0 litri, dar, graţie adaptării tehnologiei hibride, acesta va ajunge să dezvolte circa 1.500 CP – cel mai puternic Veyron de serie actual este Super Sport, cu 1.200 CP.
Şefii Bugatti doresc, evident, ca noul supercar să rămână epitonimul maşinilor sport luxoase, aşa încât ţintesc o viteză maximă de 460 km/h. Ceea ce va putea fi posibil şi datorită utilizării intensive a celor mai noi tehnologii pentru materiale ultra-uşoare (fibră de carbon şi aliaje de aluminiu şi magneziu), maşina urmând a avea mai puţin de 1.800 kg, dar şi printr-un pachet evoluat de accesorii aerodinamice active.
Pentru a păstra exclusivitatea maşinii (şi a justifica preţul care se estimează că va porni de la peste 1,5 milioane de euro), producţia va fi limitată tot la 450 de exemplare, ca în cazul lui Veyron. Cei interesaţi trebuie să aştepte, însă, până în 2017 pentru a putea comanda noul model, anunţul oficial şi modelul de pre-serie urmând a fi făcute în 2016.