Vestea le va frânge inima fanilor. Un model BMW dispare din gamă. Este vorba despre BMW i8. 20.000 de mașini au fost construite până la această oră. Producția modelului, atât în versiune coupe, cât și în versiune roadster, va înceta anul viitor.
Modelul plug-in hybrid BMW i8 iese din producție. Construit începând cu luna mai a anului 2014 la uzina din Leipzig, Germania, i8 a fost ales, până la această oră, de 20.000 de clienți. În România, mașina are un preț de pornire de 142.800 de euro, trecută în contul versiunii coupe, respectiv 158.329 euro pentru versiunea roadster.
Pentru ca modelul să-și poată lua adio de la fani, BMW lansează Ultimate Sophisto Edition. Aceasta va fi produsă în doar 200 de unități și va fi echipată cu pachetul exterior Sophisto Brilliant Effect.
Ultimate Sophisto Edition va marca sfârșitul producției pentru i8. Ultimele modele din gamă vor vedea lumina zilei în luna aprilie a anului viitor.
BMW i8 presupune un proces complex de producție, pe parcursul căruia se folosesc materiale inovatoare, cum ar fi plasticul ranforsat cu fibră de carbon, dar și aluminiu și magneziu, pentru ca modelul să aibă o greutate cât mai mică.
Cea mai nouă versiune BMW i8 este echipată cu o baterie litiu-ion, cu o capacitate de 11,6 kWh, care îi asigură coupe-ului o autonomie electrică de până la 55 de kilometri și de până la 53 de kilometri roadster-ului, ambele valori calculate în ciclul de testare NEDC. În modul electric, viteza maximă este de 120 km/h.
Sistemul de propulsie plug-in hybrid integrează un motor turbo pe benzină de 1,5 litri, cu trei cilindri, care dezvoltă 231 de cai putere, și un motor electric cu 143 de cai putere, pentru un total de 374 cai putere. Sunt cifre care îl ajută pe BMW i8 Coupe să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4,4 secunde și pe i8 Roadster – în 4,6 secunde. Ambele ating o viteză maximă de 250 km/h.