Vestea bună e că Toyota a inventat ceva care să ţină manuala-n viaţă
Cine vrea azi o manuală pe maşină e precum cel care vrea un Blackberry cu tastatură. Trebuie să simtă perfect când transmite mesajul, fie că e un sms, fie că e mesajul pe care îl transmite la asfalt. Vrea putere, atunci schimbă când vrea el putere, nu când vrea un soft. Ceilalţi sunt genul iPhone, vor o călătorie simplă, controlată de minţi digitale care îţi decid drumul la fiecare colţ.
Japonezii nu vor să-i piardă pe suporterii cutiilor manuale şi o nişă importantă aşteaptă noile invenţii care fac un compromis mic şi chic între transmisia manuală şi cea automată. Toyota a depus două patente de invenţii pentru două lucuri complementare la cutiile manuale.
În primul rând, atunci când te cobori la vale, se face decuplarea ambreiajului şi levierul cutiei trece singur în punctul mort. Motor1 nu scrie dacă există şi opţiunea de revenire în viteză atunci când pui din nou piciorul pe acceleraţie cum ai nevoie de forţă motrică. O dată cu decuplarea ambreiajului înseamnă şi pierderea frânei de motor. Dar probabil că Toyota va găsi o metodă prin care să rezolve acest lucru la cea mai sensibilă preluare de control de către şofer.
Al doilea patent de invenţii nu te lasă să nimereşti într-o treaptă greşită atunci când vrei să retrogradezi sau să bagi într-o viteză superioară. Să luăm un caz. Dacă eşti într-a patra şi vrei să schimbi a treia, nu vei putea să intri din greşeală în viteza întâi. Este valabil şi atunci când vrei să schimbi dintr-a doua într-a treia şi bagi din greşeală într-a cincea. Porţile de acces către vitezele greşite vor fi blocate.
Primele maşini pe care am putea să vedem noile cutii ar fi Toyota GT86 şi Supra (dezvoltată împreună cu BMW, 99% acelaşi şasiu cu Z4).