Veste tristă pentru fanii Nissan: Modelul Navara nu va mai fi comercializat în Europa
Veste tristă pentru fanii Nissan: modelul Navara nu va mai fi comercializat în Europa după ce producătorul japonez va închide fabrica din Barcelona în care acesta era produs.
Închiderea fabricii Nissan din Barcelona este prevăzută pentru luna decembrie, iar acest pas înseamnă, din nefericire, și finalul carierei modelului Navara. Motivul renunțării la unul dintre cele mai apreciate pick-up-uri din Europa este cererea redusă pentru aceste vehicule.
„Fabricația actualei generații Nissan Navara pentru piața europeană se va încheia atunci când fabrica noastră de la Barcelona se închide în decembrie 2021, iar vânzările vor înceta în cursul anului 2022.”, a anunțat Nissan într-un comunicat.
Mutarea reflectă o restrângere a segmentului pick-up-urilor în Europa, care în acest moment este dominat de ofertele Ford și Toyota. Nissan a încercat extinderea bazei de clienți prin parteneriate cu Renault (Alaskan) și Mercedes Benz (Clasa X), dar ambele modele au înregistrat vânzări nesemnificative.
Nissan Navara nu va mai fi comercializat în Europa: Care sunt motivele
Nissan ar fi avut opțiunea de a importa pe piața europeană pick-up-urile Navara produse la fabrica din Tailanda. Filiala europeană a mărcii japoneze a decis, însă, să nu facă acest lucru, încă de când modelul produs în Tailanda a primit un facelift, anul trecut.
Decizia japonezilor înseamnă sfârșitul pentru un model care a transformat radical segmentul european al pick-up-urilor. Încă de la a doua generație, din 2005, Navara rupea tradiția pick-up-urilor dedicate muncilor grele și deschidea calea unei nișe de lifestyle, în care mașina era folosită de familii. Pentru aceasta, Navara dispunea de o cabină dublă spațioasă, precum și de dotări de confort care lipseau până atunci modelelor din segment.
Actuala generație a fost lansată a în 2014 urmând aceeași filozofie de lifestyle, dar succesul acesteia a fost afectat de scăderea semnificativă a pieței pick-up-urilor. Chiar și cu modelele produse pentru Renault și Mercedes-Benz, Nissan nu a mai putut păstra un nivel rezonabil al profitabilității, de unde și decizia de a închide uzina din Barcelona în care erau produse toate aceste modele.
Ford și Toyota sunt câștigătorii acestei mutări. Ford a anunțat recent că va construi pentru Volkswagen o versiune a modelului Ranger. Volkswagen Amarok va reveni, astfel pe piața europeană, din 2022.
sursa: Automotive News Europe