Potrivit noii strategii de piaţă, prezentate de strategul-şef al Volkswagen Group, marca spaniolă SEAT va fi împinsă în zona superioară a pieţei, în timp ce marca cehă Skoda va fi repoziţionată mai jos, pentru a concura în estul Europei cu Hyundai, Kia şi Dacia.
„Pe viitor, intenţionăm să clarificăm mai bine identităţile de marcă”, a spus Michel Jost, strategul-şef al grupului Volkswagen pentru publicaţia germană Automobilwoche. „SEAT ar putea să ofere maşini cu un caracter puternic emoţional, aşa cum vedem la modelele Cupra. Skoda ar putea deservi mai bine ţările din estul Europei, adresându-se clienţilor care apreciază funcţionalitatea înainte de toate”, a mai spus Jost.
Rezultatul acestei schimbări de strategie ar putea fi o creştere a preţurilor modelelor SEAT, care ar fi poziţionate chiar peste modelele VW. În viitor, SEAT ar putea deveni un rival pentru brandul Alfa Romeo, o dorinţă a fostul şef al VW, Ferdinand Piech. Pe vremea când acesta era la cârmă, l-a tachinat adesea pe şedul grupului Fiat, regretatul Sergio Marchionne, pentru inabilitatea acestuia de a resuscita marca Alfa Romeo. Piech i-a făcut chiar o ofertă de cumpărare pentru Alfa Romeo, respinsă însă de Marchionne.
Skoda, în schimb, va spune adio dotărilor cu caracter premium, pentru a se concentra pe pieţele până nu demult neglijate, în special în estul Europei, unde grupul Volkswagen a pierdut cotă de piaţă în faţa Hyundai, Kia şi Dacia.
Nici marca VW nu va fi ferită de această schimbare, Jost indicând că nu doreşte ca gama VW să se suprapună cu gamele celorlalte două mărci de volum ale grupului. „Analizăm atent asupra posibilelor suprapuneri ale portofoliului de modele ale tuturor mărcilor din grup. Spre exemplu, e sigur că nu vom lansa un Tiguan Coupé pe piaţa europeană” a mai spus Jost.
Citeşte şi
Un nou examen medical pentru şoferi. Dacă nu treci testul, rămâi fără permis
Preţurile pentru Ford Puma, noul SUV produs la Craiova
Un Volkswagen Lupo cu 1800 de CP e ca un pitbul pe roţi. Made in Romania – VIDEO