Veste proastă pentru fanii Daciei Logan: Europenii nu o mai vor
Veste proastă pentru fanii Daciei Logan: europenii nu o mai vor, astfel că Dacia a luat decizia retragerii noului model de pe cele mai importante piețe de pe continent.
Lansarea noii generații a modelelor Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway a fost salutată de toată lumea ca un pas uriaș făcut de Dacia în direcția unei game moderne de modele, cu o atractivitate deosebită. În partea de jos a comunicatului de presă care anunță lansarea noilor modele apare însă scris cu litere minuscule un detaliu care îi va surprinde pe fanii modelului Logan.
„Noul Logan va fi comercializat pe următoarele piețe: România, Spania, Noua Caledonie, Tahiti, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia, Ungaria, Slovacia, Maroc, Bulgaria, Republica Moldova” este textul care anunță declinul modelului Logan și decizia de retragere a acestuia de pe cele mai importante piețe auto de pe continent. Practic, toate piețele din vestul Europei, cu excepția notabilă a Spaniei, vor pierde privilegiul de a comercializa versiunea sedanul subcompact produs la Mioveni după data de 29 septembrie, când noile modele vor ajunge la dealeri.
Veste proastă pentru fanii Daciei Logan: De ce va fi retrasă din vestul Europei?
Decizia de retragere a Daciei Logan de pe aceste piețe are legătură cu contextul actual al pieței, în care sedanurile de clasă mică și compactă înregistrează vânzări în scădere. Pe românește, se vând prea puține Dacii Logan în vestul Europei pentru a justifica prezența modelului pe aceste piețe. În cazul Spaniei, comunitatea de români asigură un volum suficient pentru vânzările Logan, astfel încât Dacia a decis păstrarea acestei piețe. Nu același lucru se poate spune despre Franța, Italia și Germania.
Logan este modelul care a relansat marca Dacia în peisajul automobilistic european. Prezentat în 2004 ca un automobil low cost destinat piețelor emergente, Logan s-a bucurat de un succes atât de mare încât Dacia l-a introdus și pe piețele dezvoltate din vestul Europei. Succesul acestuia a fost replicat de Sandero, lansat în 2014 ca versiune în două volume destinată în principal vestului Europei. Strategia Dacia a dat roade, Sandero înregistrând cifre de vânzări net superioare lui Logan.
Dacia a prezentat primele imagini ale celei de-a treia generație Logan care urmează să ajungă la clienți din octombrie, iar reacția românilor la vederea noilor modele Dacia a fost una fabuloasă.