O veste bună ajunge la noi în preajma sărbătorii de 1 decembrie. Potrivit informațiilor din piață, Ford ar putea alege Craiova pentru producerea unui model electric. Decizia nu a fost încă luată, chiar dacă germanii sunt convinși că acesta va fi produs în Germania.
Dacă este să credem publicațiile germane, alegerea Ford a fost deja făcută, iar uzina din Köln ar urma să producă din 2023 un model electric pe platforma MEB furnizată de Volkswagen. Pe de altă parte, Ford a negat o astfel de decizie, astfel că speranțele pentru uzina de la Craiova rămân în picioare. Ford are și o a treia opțiune, uzina de la Saarlouis, unde se produce în prezent Focus.
Potrivit publicației locale Kölner Stadt-Anzeiger, Ford urmează să investească un miliard de euro pentru a converti uzina din Köln la producția de mașini electrice. În prezent, această uzină produce modelul de clasă mică Fiesta. Producătorul american nu a confirmat informația și a refuzat „să comenteze pe speculații”.
„Am anunțat anterior că vom construi un nou vehicul electric pentru Europa pe baza platformei electrice modulare a Volkswagen (MEB – n.r.) începând din 2023, dar nu am confirmat încă locația și nu comentăm pe speculații”, a declarat un purtător de cuvânt al Ford pentru Automotive News Europe.
Modelul electric al Ford bazat pe platforma MEB a Volkswagen este în dezvoltare la centrul european de dezvoltare Ford din Merkenich, în apropiere de Köln. Ford are în vedere însă producerea unui al doilea model electric folosind aceeași platformă. Ford ar putea alege aceeași fabrică sau o alta din opțiunile existente.
Fabrica Ford din Craiova, despre care s-a spus că va produce un model electric, are avantajul unor costuri cu forța de muncă semnificativ mai reduse decât unitățile de producție din Germania. Ca dezavantaje, industria orizontală nu este pregătită încă pentru producția de componente pentru mașini electrice, ceea ce ar crea o problemă logistică.
Pe de altă parte, Marelli va produce sisteme de propulsie electrice în Köln, într-o zonă industrială care aparține chiar Ford. O altă informație interesantă, chiar dacă poate să nu aibă legătură cu Ford, este decizia SVOLT de a construi o fabrică pentru producerea bateriilor pentru mașini electrice în Saarlouis. Cum producția lui Focus la Saarlouis nu merge prea bine, Ford ar putea decide să aducă aici un model electric.
Ford a prezentat primul său model electric, Mustang Mach-e, care va fi produs în Statele Unite și va fi importat în Europa de anul viitor. Acesta are un preț apropiat de 50.000 de euro. Un model european fabricat pe platforma MEB ar trebui să fie fezabil la un preț de circa 30.000 de euro pentru a atinge volumele preconizate de Ford.