Versiunea hibrid plug-in a lui Opel Grandland X aduce 300 de CP şi tracţiune integrală – GALERIE FOTO
Opel lansează noua versiune PHEV (hibrid plug-in) cu tracţiune integrală a modelului Grandland X. Desăvârşind oferta de SUV-uri Opel (care mai cuprinde Crossland X şi Mokka X), Grandland X Hybrid4 cu o capotă neagră opţională combină puterea unui motor pe benzină supraalimentat de 1,6 l cu două motoare electrice, pentru o putere totală a sistemului de până la 300 CP. Consumul preliminar conform ciclului WLTP1/NEDC2 (ponderat, mixt) este de 2,2 l/100 km cu emisii de CO2 de 49 g/km.
Registrul de comenzi va fi deschis în următoarele săptămâni (Germania), iar primele livrări către clienţi vor avea loc la începutul anului 2020. Un alt pas în cadrul acestui proces, care include şi motoare cu ardere internă deosebit de eficiente, va fi lansarea versiunii complet electrice pe baterie a următoarei generaţii Opel Corsa, ale cărei vânzări vor începe în acest an.
Noul PHEV oferă cea mai modernă tehnologie hibrid plug-in. Sistemul de propulsie al autovehiculului Grandland X Hybrid4 include:
– un motor pe benzină cu 4 cilindri supraalimentat de 147 kW/200 CP şi 1,6 litri, cu sistem de injecţie directă, certificat WLTP, care respectă prevederile standardului de emisii Euro 6d-TEMP, special adaptat pentru modelul hibrid,
– un sistem de propulsie cu două motoare electrice de 80 kW/109 CP, tracţiune integrală şi baterie litiu-ion de 13,2 kWh.
Motorul electric frontal este cuplat la o transmisie automată cu 8 trepte de viteză. Cel de-al doilea motor electric, invertorul şi diferenţialul sunt integrate în puntea spate acţionată electric pentru a furniza tracţiune integrală la cerere.
Motorul pe benzină va acoperi în principal deplasarea cu viteze medii şi mari, în timp ce deplasarea la viteze mai mici va fi acoperită de partea electrică a grupului motopropulsor.
Opel Grandland X Hybrid4 poate parcurge până la 50 km în modul complet electric în cadrul ciclului de conducere WLTP (60 km conform ciclului NEDC).
Grandland X Hybrid4 va oferi patru moduri de conducere – electric, hibrid, tracţiune integrală şi sport. Selectarea modului hibrid comută automat autovehiculul în cea mai eficientă metodă de propulsie, cu posibilitatea de a trece în modul electric pentru o deplasare cu zero emisii în centrul oraşului. Selectarea modului de tracţiune integrală activează puntea spate electrificată pentru o forţă maximă de tracţiune pe toate tipurile de drumuri.
Priza pentru încărcarea bateriei prin intermediul încărcătorului de 3,3 kW integrat (o versiune de 6,6 kW este disponibilă opţional) este amplasată confortabil pe partea opusă celei în care se află buşonul rezervorului de carburant, în timp ce bateria este instalată sub scaunele din spate pentru optimizarea spaţiului în habitaclu şi portbagaj.
O încărcare completă a bateriei cu ajutorul unei staţii de încărcare de 7,4 kW durează aproximativ 1 oră şi 50 de minute.
Navigaţia conectată oferită de sistemul infotainment Navi 5.0 IntelliLink îl ajută pe şofer să găsească traseul şi îl ghidează către staţia de încărcare selectată.