Versiunea electrică a noului Hyundai Kona intră în producția de serie la fabrica din Cehia
Hyundai anunță startul producției pentru versiunea electrică a noului Hyundai Kona la fabrica sa din Cehia. Producătorul coreean vrea să construiască 21.000 de unități până la sfârșitul acestui an.
Hyundai a anunțat startul producției pentru noul Kona Electric la fabrica sa din Republica Cehă, Hyundai Motor Manufacturing Czech, din Nošovice.
Noul Hyundai Kona Electric construit în Uniunea Europeană va fi vândut, în principal, pe piețele din Europa, așa cum spune și compania „fabricat în Europa, pentru Europa”. De asemenea, noul model va fi comercializat și pe piețe precum Turcia și Israel, precum și insulele Reunion și Guadalupe. Cehia intenționează, de asemenea, să construiască o versiune cu volan pe dreapta a Kona Electric destinată piețelor din Marea Britanie, Irlanda și Cipru.
În total, Hyundai Kona Electric de fabricație cehă va fi livrat în 42 de țări, față de cele 22 de piețe exclusiv europene ale modelului anterior fabricat la Nošovice.
Hyundai are așteptări mari de la noul Kona Electric
Compania se așteaptă ca Kona Electric să reprezinte 15% din producția totală a fabricii până la sfârșitul anului 2023, mulțumită parțial faptului că vehiculul electric va fi livrat în alte 20 de țări, pe lângă actualele 22 de piețe exclusiv europene. Până la sfârșitul acestui an, Hyundai speră că vor fi produse 21.000 de unități ale modelului Kona Electric de nouă generație, iar anul viitor vor fi produse alte 50.000.
Fabrica din Cehia va continua să producă două versiuni de Kona Electric cu capacități diferite ale bateriei, ambele oferind performanțe și autonomie mai mari decât predecesorii lor. Pachetul de baterii de 65,4 kWh este echipat cu un motor electric de 215 CP și oferă o autonomie de vârf de 514 km (WLTP). Versiunea de bază va avea un acumulator de 48,4 kWh și un motor electric de 154 CP, oferind o autonomie de 377 km (WLTP).
Bateriile pentru Kona Electric sunt fabricate la fabrica LG Energy Solution din Wroclaw, Polonia. Bateriile sunt apoi asamblate în forma lor finală la aceeași unitate HMMC care a produs transmisii manuale până la sfârșitul anului 2021.