Deşi mulţi dintre fanii roadsterului german Mercedes-Benz SLK visează la versiunea de top SLK 55 AMG, iată că, la Salonul Auto Frankfurt 2011, cei care pun accentul pe consumul redus vor avea parte de o surpriză plăcută: pentru prima oară SLK primeşte un diesel sub capotă, cu indicativul SLK 250 CDI.
Este vorba despre cunoscutul common-rail de 2,2 litri şi 204 CP, motor care, de altfel echipează şi coupe-ul cu patru uşi Mercedes-Benz CLS şi chiar limuzina de lux S 250 CDI. Propulsorul beneficiază de injectoare de a patra generaţie, precum şi de turbocompresor two-stage, dovedindu-se foarte eficient.
Mercedes-Benz SLK 250 CDI afişează un consum mediu de numai 4,9 litri/100 km, precum şi emisii CO2 de numai 128 g/km, graţie sistemului Start&Stop, care e standard. Performanţele sună foarte bine: demaraj 0-100 km/h în 6,7 secunde (la nivelul versiunii pe benzină SLK 250, respectiv o viteză maximă de 243 km/h. Să nu uităm nici de repriza 80-120 km/h în doar 4,3 secunde, graţie cuplului motor de 500 Nm, cu doar 40 Nm mai mic decât al versiunii de top SLK 55 AMG.
Maşina este echipată standard cu transmisia automată 7G-TRONIC PLUS, în timp ce cutia de viteze manuală cu şase trepte va apărea doar în cursul anului 2012. Opţional sunt oferite plafonul MAGIC SKY CONTROL, precum şi programul Dynamic Handling, cu suspensii reglabile electronic, direcţie mai sportivă şi sistem Torque Vectoring Brake.
Preţul de pornire pentru noul Mercedes-Benz SLK 250 CDI în Germania va fi de circa 42.000 euro, iar vânzările vor demara imediat după salonul german.