Ministrul Economiei, Virgil Popescu, a declarat că producătorii din industria auto contribuie la producţia de echipamente şi produse medicale, precum măşti, combinezoane şi biocide. De asemenea, vom avea ventilatoare medicale destinate bolnavilor de coronavirus, produse în România de constructorii auto.
„Cel mai important lucru care a ieşit ieri (miercuri, 1 aprilie 2020, n.r.) din discuţia cu reprezentanţii industriei auto este că aceştia, în această perioadă, doresc să contribuie, să ajute economia românească, să ajute românii. Doresc să contribuie să producă materiale esenţiale, doresc să producă măşti şi au capacitate foarte mare de a produce aceste echipamente, biocide, pentru că au şi o industrie chimică pe orizontală foarte dezvoltată, prin parteneri care sunt furnizori tradiţionali ai industriei auto. Deci, practic tot ceea ce este nevoie în acest moment – măşti, biocide, combinezoane (…)”, a spus Virgil Popescu, la Digi24.
De asemenea, ministrul Economiei a anunțat că vom avea ventilatoare medicale produse în România de constructorii auto, care vor lua astfel parte la un proiect național pentru realizarea unui ventilator necesar pentru a ajuta respiraţia bolnavilor de coronavirus.
„Participă la acest proiect naţional al nostru privind realizarea unui ventilator pentru a ajuta respiraţia bolnavilor de coronavirus. La ventilatoare lucrurile nu sunt atât de simpleuca la măşti, combinezoane şi biocide. Se lucrează într-un colectiv foarte mare şi eu sper să avem cât de curând nişte rezultate concrete. În schimb, la producţia de măşti mi-au spus reprezentanţii industriei auto că pot relativ foarte repede să treacă la acest lucru şi pregătesc modelele pentru a putea fi avizate de unul dintre cele patru institute ale armatei, să poată aviza pe domeniul respectiv produsele pe care le pot produce”, a mai menţionat ministrul Economiei.
Acesta a mai declarat că Dacia ar putea relua producția încă înainte de finalul acestei luni. Optimismul ministrului Economiei nu este împărtășit și de experții industriei auto, care apreciază că problema reluării producției de mașini la Dacia este mult mai complexă.
sursa: digi24.ro