Vară, iarnă, omu’ cât înlocuieşte roţi, învaţă

Autor: Alexandru Banu 13 sept. 2017 Știri auto
Vară, iarnă, omu’ cât înlocuieşte roţi, învaţă

7. Anvelopele all-seasons sunt la fel de bune că cele de iarnă. “Total greşit! Aţi observat cum marii producători de anvelope nu mai scot pe piaţă pneuri mixte? Pentru că anvelopele all-season sunt bunicele la orice, dar foarte proaste la tot. Adică este un compromis care vine cu mult mai multe neajunsuri decât avantaje. Are fulgul ştanţat pe peretele lateral, deci nu vei lua amendă nici dacă încurci traficul, asta e clar. Şi îţi salvează şi ceva bănuţi, deoarece nu trebuie să cumperi 2 seturi separate. Dar cam astea sunt unicele calităţi. De cealaltă parte se comportă prost pe asfalt uscat, prost pe zăpada, prost pe gheaţă şi se uzează foarte repede. Dacă însă eşti de acord cu acest compromis, îţi poţi cumpără un set de pneuri mixte ca să faci economie la bani, dar te asigurăm că vei face economie şi la siguranţă…”. 

8. Se poate merge cu anvelope all-season pe zăpada fără probleme. “Este încă o afirmaţie eronată, pe care mulţi oameni o vehiculează. Multă lume nu ştie că pneurile mixte sunt făcute doar pentru ţările în care iernile sunt reci, dar nu ninge mai deloc. Adică sunt nişte anvelope care se comportă decent la orice temperatură. Şi atât! În condiitii severe de iarnă, aşa cum avem în ultimii ani în România, perioadă care se prelungeşte până spre primăvara calendaristică, anvelopele all season nu fac faţă. Adică vor frâna la fel pe asfalt uscat sau umed şi dacă e cald, şi dacă este rece, însă dacă este vorba de mers pe zăpada, acestea nu au profilul necesar unei aderenţe crescute, iar pe gheaţă performanţele sunt limitate. Recomandăm aceste anvelope all season doar de la brandurile premium şi pentru utilizarea cu precădere în oraş”. 

9. “Nu contează preţul unei anvelope, că toate fac acelaşi lucru”. “La Anvelope este la fel ca în orice alt domeniu: auto, moto, imobiliare, vestimentaţie, biciclete sau orice altceva care ne înconjoară. Adică da, e clar şi limpede, că preţul dictează calitatea. Un cauciuc al unei mărci celebre, care se vinde cu 500 de lei/bucată, nu va fi niciodată fabricat la fel ca unul ce costă 150 de lei/bucată. Vorbim de materiale mult mai dezvoltate, mai rezistente în timp, un design al profilului gândit de specialişti şi ingineri, ani şi ani de studii şi testări, o linie de asamblare şi verificare de ultimă oră şi aşa mai departe. Nu degeaba un pneu de aceleaşi dimensiuni poate  chiar şi de 2 ori mai mult decât unul fabricat de o companie necunoscută”, explică managerul magazinului online. 

10. Tot ce contează la un cauciuc de iarnă este sa aibă cât mai multă „carne, profil”. “Este corectă doar partea cu „cât mai multă carne”, dar atât. Pentru că nu doar profilul rămas este important. Degeaba îţi cumperi nişte anvelopede de iarnă nerulate, care au încă toţi martorii de uzură intacţi, dacă anvelopă a fost depozitată incorect şi a îmbătrânit cauciucul sau sunt crăpături în pereţii laterali. Nu doar adâncimea profilului contează la o anvelopă, ci şi data de fabricaţie (DOT-ul), care nu trebuie să fie mai vechi de 5 ani. Niciodată să nu fii atras de un pneu care pare nou, deoarece are profilul mare, pentru că se pot ascunde alte surprize neplăcute. Chiar şi la anvelopele noi, sigilate, vândute în diverse locuri, ne putem trezi cu „vechituri”. Adică pneuri nerulate, dar care au zăcut mult în depozite şi se vând acum la preţuri reduse fiind îmbătrânite”.

 

Sursă pneunet.ro

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide