Chevrolet Europa a vândut 232.417* de autovehicule în perioada
ianuarie-iunie, în creştere cu 16.401 autovehicule, echivalentul a
8,0 procente, faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior (2009:
216.016 autovehicule). Cota de piaţă Chevrolet în Europa a crescut
cu până la 0,14 procente, până la 2,4 %, datorită creşterii cotelor
de piaţă în 13 ţări europene.
„Din ce în ce mai mulţi clienţi europeni beneficiază de noua
noastră gamă: autovehiculele Chevrolet mini, de mici dimensiuni şi
compacte, cu un aspect extraordinar, disponibile la preţuri foarte
accesibile”, a declarat Wayne Brannon, preşedintele operaţiunilor
Chevrolet în Europa. „În 2011, vom lansa şapte noi modele şi vom
extinde gama pentru a acoperi două treimi din piaţă, faţă de
acoperirea actuală, de 40% din piaţă”, a adăugat Brannon.
Chevrolet a beneficiat de creşteri foarte mari ale vânzărilor în
multe ţări din Europa de Sud, în Spania, Franţa, Portugalia, Grecia
şi Turcia. De asemenea, în Danemarca, Olanda, Suedia, Elveţia şi
Belgia s-au înregistrat creşteri ale vânzărilor exprimate în
procente din două sau trei cifre. (Vezi tabelul de la pagina 2)
În Rusia, unde piaţa îşi revine treptat, Chevrolet şi-a menţinut
poziţia de lider între mărcile non-locale, cu o cotă de piaţă
stabilă de 6,5 procente.
Datorită lansări în segmentul mini, a noului Chevrolet Spark,
Chevrolet a putut să-şi sporească cota în Europa, de la 5,7 la 7,0
procente, în acest segment ce înregistrează o uşoară scădere,
devenind a patra cea mai bine vândută marcă în această categorie,
cu vânzări de 50.127 de autovehicule.
În cadrul segmentului de autovehicule compacte 4 uşi, modelul
Chevrolet Cruze, desemnat Maşina anului 2010 de către AUTOBEST, cu
un punctaj EuroNCAP de 5 stele, continuă să fie lider de piaţă în
multe ţări, cu cote de piaţă în segmentul din care fac parte de
până la 36%, precum în Spania, unde au fost vândute 4.375 de
autovehicule Cruze în perioada ianuarie-iunie a acestui an.
Pieţele în creştere, aranjate în funcţie de creşterea numărului de unităţi vândute |
Vânzări în
perioada ianuarie-iunie 2010 |
Diferenţa faţă
de 2009, exprimată în unităţi vândute |
Diferenţa faţă
de 2009, exprimată în procente |
Spania |
14.259
|
+5.064
|
+55%
|
Danemarca |
3.101
|
+2.499
|
+415%
|
Franţa |
10.686
|
+1.959
|
+23%
|
Portugalia |
3.070
|
+1.433
|
+88%
|
Turcia |
6.290
|
+1.431
|
+30%
|
Olanda |
3.219
|
+1.056
|
+49%
|
Grecia |
2.013
|
+690
|
+52%
|
Elveţia |
1.588
|
+460
|
+41%
|
Belgia |
2.734
|
+302
|
+12%
|
Suedia |
741
|
+205
|
+38%
|
* Creştere totală a industriei în Europa: +0,9% în 2010 faţă de
2009 (YTD – de la începutul anului până în prezent)